CPU مخصوص سیستم خودران خودروی انویدیا عملکرد بسیار خوبی دارد - تکفارس 
CPU مخصوص سیستم خودران خودروی انویدیا عملکرد بسیار خوبی دارد - تکفارس 

CPU مخصوص سیستم خودران خودروی انویدیا عملکرد بسیار خوبی دارد

علی سیف الهی
۳ شهریور ۱۳۹۵ - 12:36
CPU مخصوص سیستم خودران خودروی انویدیا عملکرد بسیار خوبی دارد - تکفارس 

انویدیا در نمایشگاه CES امسال در ماه ژانویه بود که از سوپر کامپیوتر درون خودرویی Drive PX2 خود رونمایی کرد. حال این شرکت قصد نشان دادن قدرت بالای این سوپر کامپیوتر را دارد. باری کسب اطلاعات بیشتر با تکفارس همراه باشید.

این شرکت سیستم Parker را که بر پایه همین چیپ است به نمایش درآورده است. بنا به پستی که در وبلاگ انویدیا منتشر گشته است، پردازنده ی ۲۵۶ هسته ای که قدرتی ۱.۵ ترافلاپسی را به ارمغان می آورد، برای “سیستم های هوش مصنوعی خود ران بر پایه درک عمیق” بسیار کافی است.  این مقدار قدرت به آن اجازه می دهد تا در هر ثانیه، ۲۴ تریلیون عملیات درک عمیق انجام دهد که مقدار بسیار بزرگی است. برای این که این مقدار قدرت را درک کنید، بنا به گفته ی انویدیا باید بگوییم که این چیپ با این قدرت قادر است تا ویدوئ هایی با کیفیت ۴K را در نرخ فریم ۶۰ فریم بر ثانیه کد گذاری و کد گشایی نماید. آیا این مقدار بزرگ نیست؟

هر چند، سیستم Parker بسیار ضعیف تر از ماشین درک عمیق قبلی انویدیا، DGX-1 است که برای پروژه ی هوش مصنوعی باز ایلان ماسک ساخته شده است و دارای قدرتی معادل ۱۷۰ ترا فلاپسی می باشد. این پلتفرم هنوز هم برای اجرای داشبورد های دیجیتالی رده بالا بسیار کافی و قابل اطمینان به نظر می آید و آینده ی خودرو های خودران شما را آفتابی و بدون ابر تیره باقی می گذارد و جای هیچ نگرانی را نمی دهد

از این نظر، انویدیا برای اعلام جزئیات بیشتر درباره ی همکاری با ولو که قبلا به صورت رسمی اعلام شده بود (که شسشتم Drive PX2 را درون خودروی XC90 جایگذاری کرده بود)، اعلام کرد که در حال حاضر نزدیک به ۸۰ سازنده ی خودرو، لاستیک و مراکز تحقیقاتی دانشگاهی در حال استفاده از سیستم خودران Drive DX2 در این لحظه هستتد.

نظر شما درباره ی این سیستم خودران اانویدیا چیست؟ آینده ی خودرو های خودران را چگونه ارزیابی می کنید؟

منبع: Engadget

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.