مدال های المپیک ۲۰۲۰ توکیو از بازیافت گوشی های هوشمند دور انداخته شده ساخته خواهند شد - تکفارس 
مدال های المپیک ۲۰۲۰ توکیو از بازیافت گوشی های هوشمند دور انداخته شده ساخته خواهند شد - تکفارس 

مدال های المپیک ۲۰۲۰ توکیو از بازیافت گوشی های هوشمند دور انداخته شده ساخته خواهند شد

دانیال دهقانی
۲ شهریور ۱۳۹۵ - 22:38
مدال های المپیک ۲۰۲۰ توکیو از بازیافت گوشی های هوشمند دور انداخته شده ساخته خواهند شد - تکفارس 

مدال های المپیک ۲۰۲۰ توکیو از بازیافت گوشی های هوشمند دور انداخته شده ساخته خواهند شد! در ادامه همراه تک فارس باشید.

طبق گزارش منتشر شده از سوی یک نشریه ژاپنی به نام نیکی (Nikkei)، مسئولین برگزاری المپیک تابستانی ۲۰۲۰ ریو قصد دارند تا طلا، نقره و برنز مصرفی برای ساخت مدال های اهدایی به ورزشکاران برتر را با موارد دیگری یعنی مواد بازیافتی از میلیون ها گوشی هوشمند دور انداخته شده در ژاپن و البته مواد بازیافتی از دیگر وسایل الکترونیکی جایگزین کنند. هر سه فلز یاد شده به علت خاصیت رسانایی و البته شکل پذیری خوب خود، به راحتی با ترکیب های مختلف برای ساخت مدال ها به کار می روند.

مقادیر مورد نیاز از این منابع برای طراحی مدال ها متغیر هستند و فراز و نشیب زیادی دارند، ولی به هر حال در المپیک تابستانی ۲۰۱۲ لندن از ۲۱ پوند طلا (معادل ۹.۶ کیلوگرم)، ۲۶۶۷ پوند نقره (معادل ۱۲۱۰ کیلوگرم) و ۱۵۴۳ پوند برنز (معادل ۷۰۰ کیلوگرم) برای طراحی مدال های مخصوص ورزشکاران برتر استفاده شده بود. تهیه این منابع البته برای برگزار کنندگان چندان سخت نیست، چرا که خود ژاپن از بازیافت وسایل الکترونیکی دور انداخته شده در سال ۲۰۱۴ به ۳۱۵ پوند طلا (معادل ۱۴۳ کیلوگرم)، ۳۴۵۲ پوند نقره (معادل ۱۵۶۶ کیلوگرم) و ۱۱۱۲ تُن برنز دست یافته بود! جالب اینجاست که مقادیر طلا و نقره به دست آمده از بازیافت وسایل الکترونیکی در ژاپن، به ترتیب معادل ۱۶ و ۲۲ درصد از میزان جهانی به دست آمده از این منابع در اثر بازیافت بوده است.

در ژاپن سالانه نزدیک به ۶۵۰ هزار تُن وسیله الکترونیکی دور انداخته می شود، که البته دولت کمتر از ۱۰۰ هزار تن آن را جمع آوری و بازیافت می کند. بد نیست به این نکته هم اشاره شود که در اکثر مواقع، منابع به دست آمده از بازیافت وسایل الکترونیکی برای ساخت وسایل الکترونیکی جدید به کار می رود.

نظر شما در رابطه با این خبر چیست؟ آیا این کار ژاپنی ها برای طراحی مدال های المپیک جاه طلبانه و بسیار جالب نیست؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: Phone Arena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.