اپل یک شرکت فعال در حوزه ی سلامت را خریداری کرد - تکفارس 
اپل یک شرکت فعال در حوزه ی سلامت را خریداری کرد - تکفارس 

اپل یک شرکت فعال در حوزه ی سلامت را خریداری کرد

علی سیف الهی
۳ شهریور ۱۳۹۵ - 12:00
اپل یک شرکت فعال در حوزه ی سلامت را خریداری کرد - تکفارس 

به نظر می رسد اپل سخت در حال تلاش برای کاربردی تر کردن برنامه ی Healthkit خود است. به همین خاطر این شرکت به تازگی یک شرکت فعال در حوزه ی سلامتی را به زیر چتر خود آورده است. برای کسب اطلاعات بیشتر با تکفارس همراه باشید.

این شرکت که Gliimpse نام دارد، یک استارت آپ است که بنا به اعلام Fast Company به کاربران کمک می کند تا اطلاعات سلامتی خود را جمع آوری و شخصی سازی کنند. اپل این خرید را تائید کرده است و اعلام کرده است که این خرید در اوایل این سال میلادی اتفاق افتاده است اما همانند معمول سخنی از آن به میان نیامده بود. یکی از سخنگو های اپل به سایت Fast Company اعلام کرده است که: “اپل در زمان های مختلفی شرکت های کوچک در حوزه ی تکنولوژی را تصاحب کرده است و ما درباره ی هدفمان و یا برنامه هایمان صحبت و بحث نمی کنیم.” هر چند به نظر می رسد که این شرکت نیز درون برنامه ی تحقیقاتی Healthkit اپل ادغام شده باشد تا به پزشکان کمک کند درمان های قطعی تری را برای بیماری های مزمن پیدا کنند.

بنیانگذار استارت آپ Gliimpse، آنیل سسی، در لیندکاین گفته است که او این برنامه را به وجود آورد چون “فعلا ما هیچگونه ثبت کننده ی الکترونیکی اطلاعات سلامتی را نداریم که همه ی پزشکان از آن استفاده کنند. بد تر از آن، ما حتی یک فرمت ثابت فایل در میان این همه سیستم که بیش از هزاران نوع هستند، نداریم.” به همین خاطر، این برنامه اولویت خود را برای بیمارانی گذاشته است که اطلاعات سلامتی پیچیده ای دارند، به خصوص آن هایی که از بیماری های مزمن، همانند دیابت، سرطان و بیماری قلبی رنج می برند.

برنامه ی Healthkit اپل در نیمی از بیمارستان های ایالات متحده مورد استفاده قرار می گیرد تا بیمارانی با مشکلات جدید را تحت نظر قرار دهند. هدف این است که به محققان کمک کند تا اثرات درمان های مختلف برای بیماری های مزمن و صعب العلاج را تحت مطالعه قرار دهند و بهترین روش درمانی را پیدا کنند. به خاطر این که برنامه ی Gliimpse اطلاعات محرمانه ی بیماران را با امنیت تکنیکی بسیار دقیقی جمع آوری می کند، خرید این استارت آپ توسط اپل معنای بسیاری پیدا می کند. هر چند، فعلا زمان می برد تا ببینیم اپل از این خرید چه استفاده هایی خواهد کرد.

نظر شما درباره ی این خرید چیست؟

منبع: Engadget

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.