برتری مطلق سامسونگ بر اپل در هند - تکفارس 
برتری مطلق سامسونگ بر اپل در هند - تکفارس 

برتری مطلق سامسونگ بر اپل در هند

امید بصیری
۱ شهریور ۱۳۹۵ - 16:13
برتری مطلق سامسونگ بر اپل در هند - تکفارس 

بازار هند یکی از هدف های اصلی شرکت های بزرگ دنیای گوشی های هوشمند است. با گزارشی که اخیراً منتشر شده به نظر سامسونگ در این بازار بسیار موفق تر از اپل عمل کرده است. در ادامه ی خبر با تکفارس همراه باشید.

سامسونگ در سه ماهه ی دوم سال ۲۰۱۶ بر بازار هند تسلط داشته است در حالی که اپل به هیچ وجه رقیب جدی ای برای این شرکت به حساب نمی آید. غول کره ای بازار گوشی های هوشمند که سال گذشته با خطر از دست دادن سهم خود در بازار و افت فروش مواجه بود بار دیگر بازار هند را قبضه کرده است. رقیب جهانی این شرکت یعنی اپل اما اوضاع خوبی نداشت و در بالای لیست اثری از این شرکت نبود.

بر طبق این گزارش که شرکت “تحقیقات بازار/Market Research” انجام داده است سامسونگ با فروشی بالغ بر ۲۵.۱ درصد از کل بازار در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۶ میلادی از میان لیست شرکت های فروشنده گوشی های هوشمند در بازار هند در صدر قرار داشته است. تولید کننده داخلی “مایکرومکس/Micromax” موفق به کسب ۱۲.۹ درصد کل بازار شده است در حالی که مجموع شرکت های تحت پوشش لنوو(که شرکت موتورلا هم مشمول آن میشود) در جایگاه سوم با تصاحب ۷.۷ درصد کل بازار جای گرفت.

پس از اینکه ۲ سال پیش سهم سامسونگ به ۲۰ درصد سقوط کرد این شرکت کره ای با عرضه ی گوشی های پرفروشی همچون گلکیس J5 و گلکسی J7 توانسته عملکرد خود را بهبود بخشیده و با پس گرفتن سهم از دست رفته خود بار دیگر در بازار هند یکه تازی کند. این شرکت همچنین از سال گذشته مدل های دو سیم کارته از تمامی گوشی های رده بالای و پرچم دار خود نیز از سال گذشته عرضه کرده که با تقاضای بازار همراه بوده و فروش بیشتری نصیب این شرکت کرده است.

از طرف دیگر اما فروش گوشی های آیفون با توجه به برچسب قیمت بسیار بالا و بعضاً خنده دار این گوشی ها در مقابل دیگر دستگاه ها در هند کاهش شدیدی داشته اند.

Indian-Smartphone-Market-Q2-2016-IDC

منبع:sammobile.com

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید