محققان توانسته اند با تغییرات ژنتیکی خاطرات را در DNA ذخیره کنند - تکفارس 
محققان توانسته اند با تغییرات ژنتیکی خاطرات را در DNA ذخیره کنند - تکفارس 

محققان توانسته اند با تغییرات ژنتیکی خاطرات را در DNA ذخیره کنند

علی سیف الهی
۱ شهریور ۱۳۹۵ - 23:00
محققان توانسته اند با تغییرات ژنتیکی خاطرات را در DNA ذخیره کنند - تکفارس 

روز به روز دریچه های جدیدی از تکنولوژی در علم پزشکی گشوده می شود و برخی موارد دارند رنگ واقعی به چیز هایی می دهند که ما فقط در فیلم های علمی تخیلی شاهد آن بوده ایم. حال مححقان توانسته اند با استفاده از روش مخصوصی، اطلاعات را بر روی DNA انسان ذخیره کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر با تکفارس همراه باشید.

دانشمندان در گذشته توانسته بودند اطلاعات را بر روی DNA ذخیره سازی کنند اما این روش قدیمی حول استفاده از بامتری و دیگر ارگانیزم های ساده می گشت. اما دانشمندان دانشگاه MIT توانسته اند قدم بزرگی را به پیش بگذارند. آنان توانسته اند با استفاده از تکنیک ویرایش ژن CRISPR خاطرات را در سلول های DNA انسان برای اولین بار ذخیره سازی نمایند. آن ها یک مدار ژن طراحی کردند که تنها زمانی کار می کند که در نزدیکی یک مولکول سلولی اصلی قرار داشته باشد و جهشی را بیشتر از آن که اط آن مولکول دریافت کرده، تولید می کند. تنها کاری که شما باید برای بیرون آوردن اطلاعات خود انجام دهید این است که این ژن ها را پشت سر هم قرار دهید. به مثال آن ها به شما خواهند گفت که آیا سوزش زیادی داشته اید یا نه.

این تکنیک تنها به یک ورودی محدود نشده است. تیم دانشگاه MIT دریافته اند که آن ها می توانند در پاسخ به شرایط خاصی، همانند وجود یک داروی خاص، رشته های RNA چندگانه ای تولید کنند.

شما به احتمال قوی فعلا به این زودی ها نمی توانید حضور این فناوری را در جامعه شاهد باشید. متاسفانه تاریخچه ی پزشکی شما بر روی ژن هایتان ذخیره نخواهد شد. هر چند، این کار می تواند برای مطالعات بعدی بسیار مفید باشد. دانشمندان می تونادد پرورش یافتن یک حیوان را از قبل تولید تا آخر زندگی مورد بررسی و تعقیب قرار دهند و حتی می توانند از پیشرفت سرطان یا بیماری های واگیر دار مطلع گردند. دانشمندان این کشف جدید را تنها یک پله در راه رسیدن به هدف اصلی خود می پندارند.

نظر شما در این باره چیست؟

منبع: Engadget

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید