صفحه نمایش گلکسی نوت ۷ به راحتی خراش برمی دارد - تکفارس 
صفحه نمایش گلکسی نوت ۷ به راحتی خراش برمی دارد - تکفارس 

صفحه نمایش گلکسی نوت ۷ به راحتی خراش برمی دارد

امید بصیری
۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - 21:09
صفحه نمایش گلکسی نوت ۷ به راحتی خراش برمی دارد - تکفارس 

کورنینگ(Corning) دلیل خراش برداشتن سهل و آسان محافظ صفحه نمایش گلکسی نوت ۷ را توضیح می دهد. در ادامه ی خبر با تکفارس همراه باشید.

هر دفعه که پرچم دار جدیدی از یک شرکت بزرگ دنیای گوشی های هوشمند عرضه می شود همه به دنبال فهمیدن میزان استحکام و خوش ساخت بودن آن هستند و آن را با بقیه رقبایش مقایسه می کنند. نتایج این آزمایش ها باعث به وجود آمدن یک جو مثبت یا منفی بر روی بازار گوشی مورد نظر و نحوه ی فروش آن می شود. حال باید دید به آسانی خش برداشتن صفحه نمایش گلکسی نوت ۷ چه واکنشی از سوی کاربران دریافت می کند.

سامسونگ به هنگام معرفی گلکسی نوت ۷ محافظ صفحه نمایش این گوشی یعنی آخرین مدل از محافظان گوریلا گلس با نام گوریلا گلس ۵(Gorilla Glass 5) را بسیار ستایش کرد و آن را بی نظیر خواند. طبق انتظارات این محافظ باید قوی تر و مقاوم تر از نسخ قبلی خود باشد اما همانطور که شاید خیلی از کسانی که تا به حال این گوشی را تهیه کرده اند متوجه شده اند که صفحه نمایش این گوشی هوشمند بسیار راحت خراش بر میدارد و در این مورد آسیب پذیر است.

ویدئویی جدیدی که از این گوشی منتشر شده است قصد دارد نشان دهد که چگونه محافظ صفحه نمایش گلکسی نوت ۷ در برابر خراش آسیب پذیر است و این مسئله کمی مشتریان را نگران کرده است. فقط ۳ درجه سختی برای خط انداختن بر روی گوریلا گلس استفاده شده در گلکسی نوت ۷ لازم است در حالی که در مدل قبلی شما به ۵_۶ واحد سختی نیاز داشتید و این مسئله ای است که اغلب از آن ابراز نگرانی می کنند.

۷۲ ساعت پس از انتشار این ویدئو ویدئویی دیگری از سوی کورنینگ شرکت تولید کننده محافظ صفحه نمایش گلکسی نوت ۷ نیز بر روی وب قرار گرفت که در آن این شرکت مدعی شد که این آزمایش در شرایط نا مناسبی انجام شده است و نتیجه ی به دست آمده قابل اطمینان نیست. کورنینگ همچنین مدعی شد که بر خلاف ادعای ویدئویِ مذکور ۳ درجه سختی برای خط انداختن بر روی گوریلا گلس ۵ کافی نیست و مقاومت این صفحه نمایش بسیار بیشتر از این است. اما اگر ادعای کورنینگ درست است پس چرا این صفحه نمایش در این ویدئو به راحتی خط های واضحی بر میدارد؟

بر طبق ادعای کورنینگ پاسخ این سوال واضح است:

وسیله ی انتخاب شده در این ویدئو برای آزمایش میزان مقاومت گوریلا گلس ۵ از درجه ی ۳ بود که مسلماً برای خراش دادن سطح صفحه نمایش گلکسی نوت ۷ پایین تر است. بعضی وقت ها هنگامی که یک ماده ی نرم تر شبیه همین ماده ی مورد استفاده در این ویدئو داشته باشید و با توجه به اینکه از چه نوع بار الکتریکی استفاده کنید شما شاهد خواهید بود که بار مذکور تمایل به جذب شدن به لایه های ماده دارد. انتقال ماده در آن ویدئو به معنی وجود خراش در صحفه نمایش نیست صرفا با چشم مسلح قابل تشخیص دادن نیست. با چشم مسلح متوجه خواهید شد که خراش مورد نظر صرفا یک لایه از آن ماده نرم تر است.

با توجه به این مسئله چیزی که در ویدئو مشاهده می کنیم یک خراش نیست و با آن تفاوت بسیاری دارد. اما باز هم اگر این مسئله درست باشد چرا نمی شود ماده جدا شده را با یک دستمال تمیز پاک کرد؟

شرکت کورنینگ برای این پرسش نیز سوالی دارد:

پاک کردن ماده ای از جنس متالیک از روی شیشه کار “بسیار بسیار مشکلی” است. تشخیص ماده ی جدا شده بر روی سطح شیشه بسیار سخت است.

در نهایت باید گفت اگر می خواهید از شر تمامی خش ها راحت شوید بهتر است که یک محافظ صفحه نمایش جدا بر روی گلکسی نوت خود استفاده کنید!

منبع:Phonearena.com

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید