ماشین های پرواز خودکار را فراموش کنید!نظرتان راجع به تاکسی های پرنده خودکار چیست؟! - تکفارس 
ماشین های پرواز خودکار را فراموش کنید!نظرتان راجع به تاکسی های پرنده خودکار چیست؟! - تکفارس 

ماشین های پرواز خودکار را فراموش کنید!نظرتان راجع به تاکسی های پرنده خودکار چیست؟!

امید بصیری
۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - 18:08
ماشین های پرواز خودکار را فراموش کنید!نظرتان راجع به تاکسی های پرنده خودکار چیست؟! - تکفارس 

بی شک زمانی که اولین تاکسی ها راه خود را به سوی خیابان ها باز کردند هیچ وقت تصور اینکه بتوان بدون راننده از یک تاکسی استفاده کرد به فکر هیچ کسی خطور نمی کرد. اما حالا نه تنها این مسئله دور از دسترس نیست بلکه ماشین های پرنده نیز در حال رفتن به مسیر مسافرکشی(!) هستند! در ادامه ی خبر با تکفارس همراه باشید.

شرکت “ایرباس/Airbus” قصد دارد یک نمونه ی اولیه از یک خودروی پرنده ی را در اواخر سال آینده آزمایش کند اما در این راه با مشکل کوچکی مواجه شده است.

اگر شما نیز صبورانه منتظر تحقق رویای جابجایی در آینده ی کره ی زمین که به گفته Jetsons در حدود ۵۰ سال پیش با ماشین های پرنده در آسمان شهر ها اتفاق خواهد افتاد هستید حال شرکت هواپیمایی ایرباس خبر های خوبی در این زمینه دارد.

این غول هواپیمایی دنیا در وب سایت رسمی خود اعلام کرده است که در حال طراحی یک تاکسی پرنده هستند که مسافران با استفاده از گوشی تلفن همراه هوشمند خود قادر به خبر کردن آن هستند. ایرباس گفته که امیدوار است تا در اواخر سال ۲۰۱۷ بتواند اولین آزمایش های این ماشین هوشمند را به پایان برساند.

“بسیاری از تکنولوژی های مورد نیاز این ماشین پرنده همچون موتور های خاص آن, باتری ها و بسیاری از مسائل دیگر در مراحل پایانی خود هستند.”

این صحبت های مسئول این پروژه در شرکت ایرباس است. این شرکت این طرح را ” آینده ی نقل و انتقال شهری: مدل پروازی من” نام گذرای کرده است.

یکی از اهداف مهم این طرح کاهش ترافیک شهری است که با توجه با بالا رفتن روز به روز جمعیت کره ی زمین به یکی از مشکلات اصلی نسل های بعدی تبدیل خواهد شد. اما همانند خودرو های خودکار حال حاضر که در حال آزمایش شدن در سرتاسر دنیا هستند تاکسی های پرنده نیز نیازمند سیستم بسیار پیشرفته ی نرم افزاری برای جلوگیری از برخورد احتمالی با ساختمان های اطراف خود هستند.

این مسئله یکی از بزرگترین چالش های ما در طراحی این محصول است که قصد داریم هرچه سریع تر این موضوع را رفع کنیم.

پس باید از این به بعد منتظر پرواز تاکسی های مسافر بری در بالای سرمان در سرتاسر شهر باشیم! آینده همین نزدیکی است!شما به این تاکسی های پرنده اعتماد دارید!؟نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید!

منبع:Cnet.com

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.