فضانوردان ISS در حال نصب پارکینگ تاکسی های فضایی هستند - تکفارس 
فضانوردان ISS در حال نصب پارکینگ تاکسی های فضایی هستند - تکفارس 

فضانوردان ISS در حال نصب پارکینگ تاکسی های فضایی هستند

علی سیف الهی
۲۸ مرداد ۱۳۹۵ - 13:00
فضانوردان ISS در حال نصب پارکینگ تاکسی های فضایی هستند - تکفارس 

به نظر می رسد که در آینده شاهد اتفاقات بزرگی در حوزه ی سفر های فضایی خواهیم بود و دیگر مثل گذشته رفت و آمد کمی را شاهد نخواهیم بود. حال فضانوردان موجود در ایستگاه بین المللی فضایی در حال نصب پارکینگ های تاکسی های فضایی هستند. برای کسب اطلاعات بیشتر با تکفارس همراه باشید.

تاکسی های فضایی که توسط شرکت های بوئینگ و اسپیس ایکس توسعه داده شده اند، می توانند تا سال ۲۰۱۷ فضانوردان را به ایستگاه بین المللی فضایی حمل کنند و ناسا هم در حال تدارک دیدن برای رسیدن آنان است. در روز جمعه، فضانوردان جف ویلیامز و کیت روبینز یک پیاده روی فضای شش و نیم ساعته را انجام خواهند داد تا نقطه ی اتصالی را نصب کنند که تاکسی های فضایی به آن جا وصل خواهند شد. گروه قبلی هزاران متر کابل برق و داده را وصل کرده اند، پس انجام این پیاده روی، کار را تمام خواهد کرد. آن ها از ربات های کمک رسان خود نیز امداد خواهند خواست. ربات Canadarm 2 داک را فقط با چندین متر اختلاف از محل نصب خود، جایگذاری خواهد کرد و فضانوردان کار آخر را انجام خواهند داد.

ناسا در سال ۲۰۱۲ دو شرت بوئینگ و اسپیس ایکس را برای برنامه ی گروه تجاری انتخاب کرده بود. این کار به این دو شرکت اجازه می دهد تا به بیشتر پولی که این شرکت برای این پروژه دریافت کرده بود، دسترسی داشته باشند. همینطور باید گفت که شرکت بوئینگ نسبت به رقیب خود تقریبا دو برابر پول بیشتری را دریافت کرده است. جدا از کاهش بخشی از بودجه، اسپیس ایکس و فضاپیمای Crew Dragon این شرکت می توانند اولین شرکت و فضاپیمایی باشند که فضانوردان را به فضا و ایستگاه بین المللی فضایی می برند، چون بنا به گزارشات مختلف، بوئینگ با تاخیر هایی رو به رو شده است.

شما می توانید پیاده روی فضایی فردا را به صورت زنده از سایت ناسا تماشا کنید و از فضای بی کران لذت ببرید.

نظر شما درباره ی این پروژه ی فضایی چیست؟

منبع: Engadget

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.