گوگل Hangouts را بر روی مشتریان تجاری خود متمرکز می کند - تکفارس 
گوگل Hangouts را بر روی مشتریان تجاری خود متمرکز می کند - تکفارس 

گوگل Hangouts را بر روی مشتریان تجاری خود متمرکز می کند

امید بصیری
۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - 15:26
گوگل Hangouts را بر روی مشتریان تجاری خود متمرکز می کند - تکفارس 

به نظر می آید برنامه ی پیام رسان “Hangouts” که برای رقابت با “Whatsapp” و “iMessage” به بازار آمده بود در پایان راه خودش است. در ادامه ی خبر با تکفارس همراه باشید.

سه سال از زمانی که گوگل Hangouts را منتشر کرد می گذرد. این نرم افزار برای جایگزینی Google Talk برای گوشی های هوشمند به بازار آمد اما کمی از غافله عقب ماند. وجود رقیبان قدری همچون Whatsapp , FaceBook, Messanger, و iMessage مشکل بزرگی برای Hangouts محسوب می شود و در زمان معرفی Hangouts این نرم افزار ها بازار را در اختیار و سلطه ی خود داشتند. گوگل در کنفرانس مخصوص توسعه دهندگان خود اوایل امسال اعلام کرد که دو برنامه ی جدید با قابلیت های چت کردن و تماس ویدئویی ارائه خواهند شد. برنامه ی تماس ویدئویی با نام “دوئو/Duo” هم اکنون در دسترس است و یک نرم افزار صرفا پیام متنی رسان نیز با نام “الو/Allo” به زودی ارائه خواهد شد. از زمانی که این قابلیت ها در ماه می امسال معرفی شدند مشترکین گوگل با این سوال مواجه شده اند:به چه دلیل باید از هنگ اوتز استفاده کنیم؟

رئیس بخش ارتباطات گوگل “نیک فاکس/Nick Fox” مایل بود تا راجع به آن صحبت کند هنگامی که یک دمو اولیه از دوئو را هفته پیش منتشر کردند. همانطور که گوگل در ابتدای سال گفته بود Hangouts قرار نیست برای همیشه از کار بیفتد اما این کمپانی از این به بعد Hangouts را بر روی مشتریان تجاری خود متمرکز خواهد کرد. در آینده اَلو و دوئو برنامه های اصلی این شرکت برای مشتریان معمولی خود خواهند بود.

تمرکز دوئو بر روی ساده بودن آن خواهد بود و هر کسی هر مقدار که از Hangouts استفاده کرده باشید می داند که این نرم افزار جزو ساده ترین ها نبوده است. برای مثال شما می توانید با افراد متعددی به صورت همزمان از طریق Hangouts تماس تصویری بر قرار کنید در حالی که دوئو صرفاً امکان برقراری تماس تک نفره تصویری را میدهد. این اقدم لازم بود تا ما کارها را در دوئو آسان تر کنیم همانطور که گوگل نیز میخواست این نرم افزار ها را بدون هیچ بی نظمی و وصله کردن به نسخه های اکانت گوگل و نرم افزار های پیام رسان قبلی با ضرورت استفاده اجباری ارائه کند.

Google+Duo

فاکس مدیر بخش ارتباطات گوگل گفت که این کمپانی متوجه شده است که ایده این که یک نرم افزار واحد تمامی کارها را انجام دهد چندان منطقی به نظر نمی رسد مثل کاری که فیس بوک می کند و وظیفه ی پیام رسانی خود را با دیگر خدمات مخلوط کرده است به صورتی که دیگر نمی شود آن را یک پیام رسان خواند.

ما قبلا نیز تلاش کرده ایم تا از طریق یک برنامه خدمات زیادی را به مشتریان خود ارائه کنیم اما باید قبول کنیم ویدئو و متن(تماس تصویری و پیام رسانی) دو مقوله کاملاً متفاوت از انواع ارتباطات هستند. از نظر ما این دو مقوله کاملا متفاوت هستند و ما باور داریم که می توانیم بهترین تجارب ممکن را از طریق گسترش نرم افزار هایی که می توانند در حیطه ی مشخص خود بهترین عملکرد ممکن را داشته باشند ارائه دهیم.

اگر چه این باز هم بدان معنی نیست که دیگر هیچ گونه سردرگمی برای مشتریان این شرکت وجود نخواهد داشت. Hangouts همچنان به زندگی خود ادامه خواهد داد و بسیاری از مشتریان نیز همچنان از نرم افزار Gchat خود استفاده خواهند کرد اگر به مرورگر اینترنتی آن ها نگاه بکنیم. اما به محض این که وارد پلتفورم موبایل و گوشی های هوشمند شوند اَلو و دوئو تجربه ی بسیار متفاوتی با سیستم های رو میزی در اختیار آن ها قرار خواهند داد.

گوگل ممکن است که تمرکز Hangouts را بر روی مشتریان تجاری خود قرار دهد اما هیچ تضمینی وجود ندارد که مشتریان این شرکت از Hangouts به اَلو و دوئو مهاجرت کنند.

با همه این مسائل برای بسیاری از مشتریان اصلا تفاوتی ایجاد نخواهد کرد.گوگل مجبور است تا تمرکز خود را بر روی موبایل قرار دهد چرا که مشتریان در این قسمت از دنیای تکنولوژی هستند. اگر الو و دوئو موفق شوند Hangouts به احتمال بسیار زیاد به تاریخ خواهد پیوست و محبوب افرادی خواهد شد که از ویژگی تنومند بودن آن خوششان می آید. این چیزی نیست که گوگل سه سال پیش و در زمان انتشار این برنامه در سر داشت اما بعضی وقت ها یک شروع دوباره به نظر ضروری می رسد.

منبع:engadget.com

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.