ناسا برای گرفتن یک شهاب سنگ، دستیار های بیشتری را نیاز دارد - تکفارس 
ناسا برای گرفتن یک شهاب سنگ، دستیار های بیشتری را نیاز دارد - تکفارس 

ناسا برای گرفتن یک شهاب سنگ، دستیار های بیشتری را نیاز دارد

علی سیف الهی
۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - 14:00
ناسا برای گرفتن یک شهاب سنگ، دستیار های بیشتری را نیاز دارد - تکفارس 

اگر شما درباره ی این خبر نشنیده باشید، باید بگوییم که ناسا برنامه دارد تا یک شهاب سنگ را به دست آورد و بگیرد. برای کسب اطلاعات بیشتر با تکفارس همراه باشید.

برنامه ی ناسا این است تا این شهاب سنگ را گرفته و بین مدار ماه و زمین قرار دهد تا بتوناد به صورت بی نهایت مردم را به ماه فرستاده تا نمونه جمع آوری کنند. در حالی که این کار به نظر کار احمقانه ای می آید و شبیه فیلم های فضایی است، اما بسیار واقعی و در حال پیاده سازی است. در واقع، این آزانس فضایی به تازگی اعلام کرده است که این شرکت برنامه دارد تا از شرکت های فضایی درخواست کند تا این اتفاق ناممکن را ممکن سازند. تحت پروژه های Asteroid Redirect Mission Umbrella for Partnerships (ARM-UP) Broad Agency Announcement (BAA)، ناسا پروپازول ها و نظریه های مختلف را برای این ماموریت قبول خواهد کرد.

قبل از شرح دادن پروپازول هایی که این آژانس فضایی قبول خواهد کرد، لازم است بدانید که این ماموریت دو مرحله خواهد داشت. اولین مرحله ی روبات است که برای پرتاب در سال ۲۰۲۱ برنامه ریزی شده است و قرار است یک وسیله ی بدون سرنشین را برای کشیدن شهاب سنگ به مدار بین زمین و ماه ارسال کند. برای دومین مرحله که برای سال ۲۰۲۸ برنامه ریزی شده است، ناسا برنامه دارد تا یک گروه فضانورد را با فضاپیما های اوریون به شهاب سنگ گرفته شده ارسال کند تا نمونه ها را دریافت کنند.

با شروع در ماه سپتامبر، این آژانس فضایی پروپازول هایی را که محموله های لازم را در پرواژ روبوتیک تامین می کند، همانند لوازم علمی، قبول خواهد کرد. همچنین این آژانس درخواست های عضویت در تیم بررسی و تحقیق را که متخصصین تکنیکال خود را باری این پروژه برای سه تا پنج سال آینده قرض می دهند، قبول خواهد کرد. در آخر ناسا به پروپازول شرکت هایی که قصد همکاری در مرحله ی پیاده کردن گروه محققان را دارند بررسی خواهد کرد. همچنین به پروپازول شرکت هایی که قصد استفاده از شهاب سنگ را پس از آزمایش آن توسط فضانوردان دارند، نیز بررسی خواهد کرد.

نظر شما در این باره چیست؟

منبع: Engadget

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.