مصاحبه ی تیم کوک با واشنگتن پست : هوش مصنوعی آینده تلفن های هوشمند است - تکفارس 
مصاحبه ی تیم کوک با واشنگتن پست : هوش مصنوعی آینده تلفن های هوشمند است - تکفارس 

مصاحبه ی تیم کوک با واشنگتن پست : هوش مصنوعی آینده تلفن های هوشمند است

سعید مزارعی
۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - 21:52
مصاحبه ی تیم کوک با واشنگتن پست : هوش مصنوعی آینده تلفن های هوشمند است - تکفارس 

در یک مصاحبه ی مفصل با روزنامه ی واشنگتن پست، مدیرعامل شرکت اپل، تیم کوک به شرح محصولات این شرکت و نقش رهبری خود بر خلاف زمان های دیگر پرداخت. کوک در این مصاحبه واکنش و نظرات جالبی داشت، از صحبت در مورد مرگ استیو جابز با یک لحن غمگین “خودم را قانع کردم که او جهش یافته است” تا واکنش او به کاهش سهم اپل در بازار گوشه های هوشمند “این یک مزیت است نه یک مشکل” و صحبت در مورد ویژگی های خاص شغلش “یک کار تنها”. این مصاحبه پر از لحظات جذاب است و کاملا ارزش خواندن را دارد. در ادامه با ما در تکفارس همراه باشید:

تیم کوک سوال بسیار سختی را مبنی بر استراتژی اپل برای آینده با در نظر گرفتن اینکه آیفون تنها منبع درآمد اصلی این شرکت است را با اطمینان پاسخ داد. با یادآوری اینکه گوشی های هوشمند بسیار منحصر به فرد هستند و باعث ایجاد یک رابطه ی یک به یک بین مردم و محصولات شده اند و بازار موبایل را اینگونه توصیف می کند که “بزرگترین بازار الکترونیکی از نگاه مشتریان بازار موبایل است” و در این باره می گوید که اپل به صورت دقیق آینده ی آن را رصد می کند.

تیم کوک معتقد است “هوش مصنوعی می تواند این محصولات را برای شما ضروری تر کند” و همچنین اضافه می کند که ” سطح قدرت پردازشی  به صورت موشک وار در حال افزایش است و در کوتاه مدت جایگزینی برای آن وجود ندارد”. کوک اعتراف می کند که ” در حال حاضر اقتصاد جهانی اوضاع خوبی ندارد”، او با اطمینان می گوید که بازار تلفن های هوشمند “بزرگترین بازار در جهان است” و می گوید که “این یک فرصت عظیم است”. تیم کوک ادعا می کند که “رفته رفته، من همه ی مردم نیا را به داشتن یک تلفن هوشمند متقاعد می کنم”.

تیم کوک در رابطه با اینکه نقش استیو جابز در موفقیت های وی چگونه بوده است با صراحت اعلام می کند که ” هیچ کسی نمی تواند جایگزین مدیر عامل سابق این شرکت شود” و او هرگز خودش را در حال ایفای نقش وی ندیده است، به اعتقاد او اگر وی تلاش کند نقش استیو جابز را بازی کند “خیانت کرده است”. کوک در مورد روز مرگ استیو اینگونه می گوید که “بدترین روز زندگی من بود” و من خود را متقاعد کردم که “استیو جهش کرده، همانگونه که همیشه این کار را انجام می داده است “.

تیم کوک در پاسخ به پرسشی درباره ی اینکه نظر وی در مورد واقعیت مجازی و واقعیت افزوده که تکنولوژی های نو ظهور و در حال فراگیر شدن هستند چیست، اینگونه پاسخ می دهد که ” واقعیت افزوده بی نهایت هیجان انگیز است و ما در پشت پرده مشغول فعالیت های بسیاری در این زمینه هستیم”.

کوک اعتقاد زیادی به قابلیت های دستیار صوتی شرکت خود یعنی سیری دارد. او معتقد است که این دستیار صوتی با پیشرفت هایی که در پیش بینی خود داشته است می تواند کمک زیادی به کاربران بکند. کوک این دستیار صوتی را می ستاید و می گوید ” سیری در این زمینه بسیار باهوش تر شده است” او همچنین توانایی این دستیار صوتی را در قرار دادن در ایمیل یادآوری می کند. ” شناسایی افراد در تصاویر و قرار دادن آن ها در آلبوم های تصاویر یکسان” و یا یادآوری جای پارک به کاربران از قابلیت هایی بود که کوک آن ها را در مورد سیری می ستاید. او معتقد است که چیزهایی مثل این “باعث تغییر تفکر مردم می شود” و باعث می شود که آن ها از حفظ حریم خصوصی خود در دستگاه های هوشمند خود احساس غرور کنند.

تیم کوک مدیر عامل کمپانی بزرگ اپل مصاحبه ی خود را با یک یادداشت بلند به پایان رساند. او در مورد بخش تحقیق و توسعه ی شرکت خود که به اعتقاد او “یک سرمایه گذاری بزرگ برای آینده است” افتخار می کند و معتقد است که بهترین شغل در دنیا را دارد.

شما می توانید مصاحبه ی کامل تیم کوک با روزنامه ی واشنگتن پست را در اینجا بخوانید. اگر شما در مورد تکنولوژی بسیار کنجکاو هستید به هیچ عنوان این مصاحبه را از دست ندهید.
منبع : phoneArena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.