آیا کوالکام در حال آماده سازی نسل دوم پردازنده های ۶۵۲ است؟! - تکفارس 
آیا کوالکام در حال آماده سازی نسل دوم پردازنده های ۶۵۲ است؟! - تکفارس 

آیا کوالکام در حال آماده سازی نسل دوم پردازنده های ۶۵۲ است؟!

امید بصیری
۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - 22:43
آیا کوالکام در حال آماده سازی نسل دوم پردازنده های ۶۵۲ است؟! - تکفارس 

آیا “کوالکام/Qualcomm” در حال آماده سازی نسل دوم پردازنده های ۶۵۲ است؟! این سوالی است که جوابش تا حدودی مشخص است! در ادامه ی خبر با تکفارس همراه باشید.

بر طبق گزارشات اخیر از منابع هندی شرکت کوالکام ممکن است که برای تولید نسل دوم پردازنده های موسوم به ۶۵۲ دست به کار شده باشد.نسخه جدید پردازنده ی ۶۵۲ از ۴+۴ هسته ی پردازشی با فرکانس ۲/۱.۴ گیگا هرتز بهره میبرد. یک پردازنده ی گرافیکی با قدرت ۶۲۱ مگاهرتز نیز مسئولیت پردازش های گرافیکی این پردازنده را به عهده دارد. این پردازنده از صفحه نمایش هایی با رزولوشن ۲۵۶۰*۱۴۴۰ پیکسل و تا ۸ گیگابایت رم DDR4 نیز پشتیبانی میکند.

۵۸ عدد از این پردازنده ها در هند از سوی ایالات متحده آمریکا برای تست شدن و آزمایش های مختلف فهرست شده اند قیمت هر کدام از این چیپست ها ۵۱ دلار آمریکا ارزش گذاری شده که ارزش تمام محموله چیزی بالغ بر ۲۹۵۸ دلار می شود. این منبع نام این نام این محصول را MSM8976SG گذاشته است و MSM8976 نام پردازنده ی نسل اول کوالکام یعنی اسنپدراگون ۶۵۲ است. حروف “SG” نیز احتمالاً به معنی نسل دوم(Second Generation) می باشند. دیدید که همه چیز چه خوب جور شد؟!

نسخه قدیمی تر اسنپدراگون ۶۵۲ را می توان در گوشی هایی همچون Samsung Galaxy A9 (2016), Samsung Galaxy A9 Pro (2016), Oppo R9 Plus, Asus ZenFone 3 Ultra, Alcatel Idol 4s, LG G5 SE و گوشی های دیگر مشاهده کرد. ما هیچ پیش بینی از زمان معرفی MSM8976SG نداریم اما به نظر می رسد این پردازنده هنوز مراحل آزمایشی خود را پشت سر می گذارد. پس به این زودی ها نباید انتظار معرفی این پردازنده را داشت. با مشکلاتی نیز که برای پردازنده های کوالکام بر روی گوشی های اندرویدی به وجود آمده باید دید که دیگر شرکت های سازنده تلفن همراه تمایلی به استفاده از این پردازنده دارند یا خیر.

75

منبع:phonearena.com

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.