به نظرتان یعنی امکان دارد تا هکر ها بتوانند با استفاده از صدای هارد درایو کامپیوترتان، اطلاعات موجود داخلش را بفهمند؟ محققان که به تازگی چنین گفته اند. برای کسب اطلاعات بیشتر با تکفارس همراه باشید.

بهتر است این روش را جزو روش های تخیلی و تازه وارد طبقه بندی کنید. محققان امنیتی به تازگی راهی را کشف کرده اند که با استفاده از صدای هارد درایو کامپیوترتان بتوان اطلاعات را انتقال داد. به صورت خلاصه باید بگوییم که آن ها می توانند بدون آن  که شما خبر داشته باشید اطلاعات شما را جمع آوری کنند.

و به صورت بسیار عجیب، این روش هک DiskFiltration نام گذاری شده است و به وسیله ی به دست گرفتن کنترل فعال کننده ی هارد درایو کار می کند. بیشتر شبیه این است که بازوی هدر به عقب و جلو حرکت می کند تا به صفحه ی هارد درایو برای خواندن و نوشتن دسترسی داشته باشد و زمانی که بازو این حرکات را انجام می دهد دسته ای از صدا های مختلف را ایجاد می کند. با استفاده ی نوع صحیحی از ویروس، هکر ها می توانند از این صداها استفاده کنند. اگر فرد درست به صدای درست گوش دهد، این صدا های بی معنی می توناد همانند یک کلید قفل گذاری شده، اطلاعات را انتقال دهد.

متد DiskFiltration فقط تا فاصله ی ۶ فوتی کار می کند و دارای سرعت انتقال داده ی محدودی است که باربر ۱۸۰ بیت بر ثانیه میشود. این مقدار اصلا سریع نیست اما به اندازه ای است که بتواند در عرض نیم ساعت یک کلید امنیتی را به دست آورد. ایده ی کلی و متد استخراج این کار واقعا باور کردنی نیست اما حقیقت دارد و کار می کند. البته خوشبختانه هارد های جامد یا همان SSD ها از این روش هک ایمن و مصون هستند. فعلا این روش هک بسیار تازه و عجیب است و راه تازه ای برای درز اطلاعات محسوب می شود.

نظر شما درباره ی این روش جالب چیست؟

منبع: Engadget