آژانس فضایی اروپا تا ماه اکتبر بر روی مریخ فرود می آید - تکفارس 
آژانس فضایی اروپا تا ماه اکتبر بر روی مریخ فرود می آید - تکفارس 

آژانس فضایی اروپا تا ماه اکتبر بر روی مریخ فرود می آید

علی سیف الهی
۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - 13:30
آژانس فضایی اروپا تا ماه اکتبر بر روی مریخ فرود می آید - تکفارس 

نزدیک ۱۳ سال پس از گم شدن فضاپیمای بریتانیایی Beagle 2 بر روی مریخ، فضاپیمای Schiaparelli آزانس فضایی اروپا در آینده ای نزدیک، خاک قرمز سیاره ی مریخ را لمس خواهد کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر با تکفارس همراه باشید.

این مریخ نورد که در ماه مارس گذتشه با موشک ExoMars Trace Gas Orbiter به فضا و در مسیر مریخ پرتاب شده بود، به عنوان یک پرتاب آزمایشی برای سیستم های نشست و برخواست عمل خواهد کرد و پی بینی شده است که در ماه اکتبر بر روی ماه فرود بیاید.

بر خلاف مریخ نورد Curiosity ناسا که تقریبا چهار سال است که در حال کاوش در مریخ می باشد، ماموریت Schiaparelli یک ماموریت کوتاه و ثابت خواهد بود. این مریخ نورد بر باتری متکی خواهد بود که انتظظار می رود بتواند ۲ تا ۸ روز مریخی دوام بیاورد (هر روز مریخی برابر با ۲۴ ساعت و ۳۷ دقیقه ی زمین می شود). آژانس فضایی اروپا در نظر دارد تا مریخ نورد Schiaparelli را در Meridiani Planum فرود آورد، جایی که مریخ نورد قبلی ناسا به نام Opportunity در سال ۲۰۰۴ آن جا را کاوش کرده است. در این زمان کوتاهی که این موریخ نورد در سطح مریخ است، Schiaparelli به مطالعه ی میدان های الکتریکی، که الگوی طوفان های شنی و آب و هوای این سیاره را به وجود می آورند، می پردازد و سپس اطلاعات را به Trace Gas Orbiter ارسال می کند تا این موشک هم اطلاعات را به زمین مخابره کند.

حتی پس از این که این مریخ نورد سوختش تمام شد، تا سال ۲۰۲۲ در مدار پایینی سیاره خواهد چرخید و در اتمسفر مریخ به دنبال گاز متان و دیگر گاز های نجیبی که احتمال وجود زیست را در این سیاره می دهند، می گردد. همه ی این ها به ماموریت بعدی ExoMarsa مه در سال ۲۰۱۸ پرتاب می شود کمک خواهد کرد تا بهتر عمل کند.

نظر شما درباره ی این کاوش های فضایی چیست؟

منبع: Engadget

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید