تاریخ انتشار اندروید نان بادامی برای گوشی های مختلف - تکفارس 
تاریخ انتشار اندروید نان بادامی برای گوشی های مختلف - تکفارس 

تاریخ انتشار اندروید نان بادامی برای گوشی های مختلف

امید بصیری
۲۲ مرداد ۱۳۹۵ - 14:38
تاریخ انتشار اندروید نان بادامی برای گوشی های مختلف - تکفارس 

با نزدیک شدن به تاریخ انتشار اندروید ۷.۰ یا نوقا کم کم شرکت های مختلف اطلاعات بیشتری از به روز رسانی های خود منتشر می کنند. درادامه ی خبر با تکفارس همراه باشید.

فهرستی که در زیر مشاهده می کنید آخرین جزئیات,اطلاعات رسمی و شایعات را درباره ی زمان انتشار اندروید ۷.۰ برای انواع مختلف گوشی ها می دهد.سوالی که همگان هنگام انتشار یک نسخه جدید از سیستم عامل اندروید از خود می پرسند چیزی قریب به این مضمون است: آیا گوشی من این نسخه را دریافت می کند؟!

ما پاسخ شما را داریم! البته تا حدودی. اندروید یک سیستم عامل متن باز است که برای هزاران مدل مختلف از گوشی ها و شرکت ها شخصی سازی می شود برای همین فهمیدن این که دقیقاً چه زمانی اندروید نان بادامی برای شما ارائه می شود مقداری سخت است.اگرچه اطلاعات زیادی را می توان از آپدیت های قبلی و اطلاعات رسمی موجود و همین طور شایعات فهمید. اما تمام چیزی که فعلا مشخص است همین اطلاعاتی است که در زیر می بینید.

Nexus

اگر یک تلفن همراه از خانواده نکسوس دارید پس جزو اولین کسانی هستید که اندروید ۷.۰ را دریافت می کنید.در حقیقت اگر یکی گوشی های نکسوس ۶P,  ۵X ,6,9 ,Player و یا Pix C Tablet را در اختیار دارید می توانید همین الان نسخه مخصوص توسعه دهنده ها را دریافت کنید! اندروید نوقا به احتمال زیاد بر روی دو گوشی جدید نکسوسی که احتمالاً توسط HTC ساخته خواهند شد وارد بازار می شوند. پس از مدت کمی نیز گوشی های نکسوسی حال حاضر از این نسخه بهره مند خواهند شد. می توانیم با یک نگاه به سال گذشته اطلاعات بیشتری از زمان احتمالی عرضه ی اندروید ۷.۰ دریافت کنیم: اندروید Marshmallow در تاریخ ۵ اکتبر(۱۳ مهر ۹۵) عرضه شد در حالی که گوشی های نکسوس ۶P و ۵X در تاریخ ۲۹ سپتامبر(۷ مهر ۹۵) عرضه شدند پس به محض اینکه گوشی های نکسوسی جدید معرفی شوند وقت آمدن اندروید نوقا نیز نزدیک است.

HTC

اولین کمپانی که تعهد خود نسبت به اندروید نوقا را علنی کرد HTC بود. این شرکت در توئیتی اعلام کرد که HTC 10, HTC One A9 و HTC One M9 این به روزرسانی را دریافت خواهند کرد.

photo_2016-08-12_14-31-00

HTC یکی از کمپانی های برتر بازار در زمینه ارائه به روز رسانی سریع برای پرچم داران خود است. پس اگر یکی از این سه گوشی را در اختیار دارید گوش به زنگ باشید و منتظر خبر رسمی عرضه اندروید نوقا باقی بمانید.

Samsung

بزرگترین شرکت تلفن همراه دنیا در حال حاضر سامسونگ است که با عرضه ی گلکسی S7 و S7 Edge و در آینده ی نزدیک نیز با گلکسی Note 7 بازار را در اختیار خود گرفته است. متاسفانه هر چقدر که این کمپانی در زمینه سخت افزار بی نظیر است وقتی کار به بحث نرم افزاری و به روز رسانی محصولاتش می رسد ممکن است زمان زیادی را منتظر بمانید.

برای مثال گلکسی Note 5 و S6 Edge+ که توسط شرکت مخابراتی AT&T در ایالات متحده عرضه شدند ۸ ماه پس از عرضه ی اندروید Marshmallow یعنی در ماه ژوئن این به روز رسانی را دریافت کردند. در سوی دیگر اما نسخه های آزاد و بدون قفل بین المللی در ماه فوریه این به روز رسانی را دریافت کردند.

سامسونگ اما در بحث به روز رسانی های امنیتی ماهانه بهتر عمل کرده است. اگر گلکسی+ S6,S6 Edge,S6 Edge و یا Note 5 را دارید به احتمال زیاد اندروید نوقا را دریافت خواهید کرد اما مسلماً پس از اینکه برای پرچم داران فعلی این شرکت عرضه شود.

LG

به نظر LG در ارائه دادن اولین گوشی اندروید نوقا حتی روی دست گوگل بلند شده است! شایعات حاکی از این هستند که LG V 20 در ماه سپتامبر و با اندروید نوقا قبل از هر گوشی دیگه ای عرضه خواهد شد. LG عملکرد متفاوت و غیر قابل پیش بینی در بحث به روز رسانی ها دارد. این شرکت معمولاً اول در یک کشور کوچک مثل لهستان تلفن ها و به روز رسانی هایش را برای یک آزمایش کوچک عرضه می کند و سپس آن را جهانی می کند. به محض اینکه اخبار بیشتری از این موضوع به اطلاع ما برسد حتماً آن را در اختیار شما قرار خواهیم داد.

در مورد گوشی های حال حاضر این شرکت احتمال بسیار زیاد LG G5 و V10 اندروید نوقا را دریافت خواهند کرد همانطور که سال قبل نیز این شرکت اندروید Marshmallow را برای LG G3 عرضه کرد. اگر هنوز هم از LG G3 استفاده می کنید احتمال کمی وجود دارد که این به روز رسانی را دریافت کنید چرا که از مدت زمان معمول ۱۸ ماهه پشتیبانی خارج شده است.

Motorola

به غیر از تغییر بزرگی که در سخت افزار Moto Z شاهد بودیم نباید انتظار عرضه ی سریع اندروید نوقا برای Z Droid و Z Driod Force را داشته باشیم. این شرکت همچنین در ماه های اخیر با مشکل در عرضه ی به روز رسانی های امنیتی ماهانه مواجه بوده است. در نگاه دیگر اما معمولاً نسخه ی استفاده شده در این گوشی ها با تغییرات زیادی مواجه نیست و تعداد کمی ویژگی جدید خواهد داشت بنابراین هماهنگ سازی آن نباید زیاد طول بکشد.

موتورلا گوشی های همچون Moto X Pure Edition و Moto G4 را نیز در اختیار دارد که می توان انتظار داشت که اندروید نوقا برای آنها عرضه شود.

منبع:itworld.com

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.