دنیای کامپیوتر ان قدر وسیع است که برای آن زبان های برنامه نویسی متعددی ساخته می شود. به تازگی تیمی از محققان دانشگاه های مختلف زبان برنامه نویسی جدیدی را خلق کرده اند که قول اجرای روان تر را می دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر با تکفارس همراه باشید.

این تیم که تشکیل یافته از محققان آزمایشگاه علوم کامپیوتر و هوش مصنوعی MIT، ادوبی، دانشگاه کالیفرنیا در برکلی، دانشگاه تورنتو، تگزاس A&M، و دانشگاه تگزاس می باشد، یک زبان برنامه نویسی کاملا جدید را توسعه داده اند که سرعت شبیه سازی های کامپیوتری را می تواند به صورت قابل محسوسی افزایش دهد.

این کار بدین معنی است که دیگر ترس از عوض کردن انواع مختلف ابزار ها و مدل های فیزیکی عوض ندارد و این زبان جدید Simit نام دارد و نسبت به شبیه ساز های قدیمی ۱۰ برابر کد کمتری را در بر می گیرد.

این زبان برنامه نویسی از برنامه نویسان خواهد خواست تا هانند توضیحات ماتریسی یک سیستم، تصویر گرافیکی سیستم را نیز توصیف کنند. اما جایی که این برنامه کار ها را سرعت می بخشد، بخشی است که این برنامه نیاز ندارد تا گرافیک ها را به صورت ماتریسی ترجمه کند. این زبان برنامه نویسی می تواند به سادگی دستوراتی را که توسط الگوریتم جبر خطی توصیف شده اند، به دست آورد و آن ها را به نمودار ها ترجمه و تبدیل کند و یک مرحله ی زمان بر را رد کند و زمان عملیات را پایین آورد.

این زبان برنامه نویسی در بیرون از شبیه ساز ها نیز کاربرد های خود را دارد و حتی برنامه ای وجود دارد تا در یادگیری ماشینی افزوده، آنالیز و تحلیل اطلاعات، بهینه سازی و روبوتیک به کار گرفته شود و همچنین به عنوان اضافه ای برای الگوریتم PageRank گوگل به کار برده شود که یکی از دانشجویان دانشگاه MIT به نام Fredrik Kjolstad برنامه هایی برای عملیاتی کردن این کار دارد. حتی تحقیقاتی وجود دارد که قصد دارند از کاربرد های این زبان برنامه نویسی در کرونودینامیک کوانتوم استفاده کنند.

این زبان برنامه نویسی حرکت بسیار بزرگی است و کار بسیار فوق العاده ای محسوب می شود و می تواند نگرانی هایی که درباره ی زبان برنامه نویسی قبل از خلق Simit وجود داشت  بر طرف کند. به گونه ای که محققان برای انجام دادن این کار بسیار خوشحال هستند.

نظر شما درباره ی این زبان جدید چیست؟

منبع: Engadget