شرکت Deep Space قصد دارد تا سال ۲۰۲۰ بر روی یک شهاب سنگ فرود آید - تکفارس 
شرکت Deep Space قصد دارد تا سال ۲۰۲۰ بر روی یک شهاب سنگ فرود آید - تکفارس 

شرکت Deep Space قصد دارد تا سال ۲۰۲۰ بر روی یک شهاب سنگ فرود آید

علی سیف الهی
۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - 12:15
شرکت Deep Space قصد دارد تا سال ۲۰۲۰ بر روی یک شهاب سنگ فرود آید - تکفارس 

این هفته، شرکت حفاری شهاب سنگی Deep Space جزئیات اجرای  اولین پرواز خصوصی به یک شهاب سنگ را که در سال ۲۰۲۰ انجام خواهد گرفت، اعلام کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر با تکفارس همراه باشید.

این شرکت کالییفرنیایی برنامه دارد تا نسل جدید فضاپیماهای Prospector-X که با نام Prospector-1 شناخته می شودند را بسازد که مستقیما بر روی یک شهاب سنگی که از نزدیکی زمین عبور می کند فرود خواهد آمد. همچنین Prospector-1 هیچ ماده یا طلایی با خود به همراه بخواهد آورد، بلکه این ماموریت تاریخی سطح ماه را نشان خواهد داد و صخره ها را برای یافتن مواد معدنی که در برنامه ی بلند مدت DSI به درد می خورند، آنالیز خواهد کرد.

بنا به بیانیه ای که از DSI منتشر شده، فضاپیمای Prospector-1 یک سفینه ی کوچک خواهد بود که تنها ۵۰ کیلوگرم وزن خواهد داشت و خلبان خودکار و سطح مقاوم در برابر تشعشعات رادیو اکتیو را از برادر بزرگتر خود، Prospector-X به ارث خواهد برد و در سال ۲۰۱۷ پرتاب خواهد شد. در حالی که DSI برنامه دارد تا یک روزی شهاب سنگ ها را برای یافتن آهن آلات و دیگر مواد معدنی اکتشاف کند، محصول اولین قضا پیمای ارسال شده فقط آب خواهد بود. هر دو فضاپیمای Prospector به صورت اختصای از سیستم پیس ران آبی این شرکت استفاده خواهند کرد که از بخار بسیار داغ آب به جای سوخت های موشکی،  برای ایجاد فشار استفاده خواهد کرد. بنابراین قابلیت حفاری برای اکتشاف آب برای DSI بدین معنی خواهد بود که این شرکت قادر خواهد بود بدون بازگشت به زمین موادی نظیر سوخت موشک و آب آشامیدنی را از خود سیاره تامین کند.

این شرکت قضد دارد تا اولین مقصد شهاب سنگی را از بین چندین کاندیدای نهایی که توسط دانشمندان نجوم این شرکت انتخاب شده اند، انتخاب کند. زمانی که Prospector-1 به هدف خود برسد، تمام سطح و زیر سطح شهاب سنگ را با استفاده از دوربین های معمولی و مادون قرمز خود اکتشاف خواهد کرد و میزان حجم کلی آبی را که در شهاب سنگ وجود دارد تعیین خواهد کرد و سپس با استفاده از فشار بخار داغ آب، به حفاری خواهد پرداخت. زمانی که این فضاپیما در سطح شهاب سنگ فرود بیاید، اولین فعالیت تجاری خواهد بود که در فضا اتفاق افتاده است و راه را برای نسل بعدی فضاپیماهای DSI باز خواهد کرد.

بنیان گذار DSI، ،آقای ریک تورملینسون گفته اند که: “Prospector-1 به تنها اولین برنامه ی برون سیاره ای تجاری است، بلکه قدم بزرگی است تا به آنچه که هدفمان است برسیم. با آموختن چگونگی فرود آمدن در فضا، Deep Space Industries طلوع جدیدی در عصر توسعه ی نامحدود اقتصاد را رقم زده است.”

نظر شما درباره ی این اتفاق بزرگ چیست؟

منبع: Engadget

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.