آیا یک بازی همچون No Man’s Sky در حال ساخت برای موبایل است؟ - تکفارس 
آیا یک بازی همچون No Man’s Sky در حال ساخت برای موبایل است؟ - تکفارس 

آیا یک بازی همچون No Man’s Sky در حال ساخت برای موبایل است؟

دانیال دهقانی
۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - 19:23
آیا یک بازی همچون No Man’s Sky در حال ساخت برای موبایل است؟ - تکفارس 

آیا یک بازی همچون No Man’s Sky در حال ساخت برای موبایل است؟ در ادامه همراه تک فارس باشید تا به پاسخ این سوال برسیم.

کرسنت مون گیمز (Crescent Moon Games) یک توسعه دهنده بازی های موبایل است که گستره عظیم بازی هایش از عناوین نقش آفرینی و جهان باز تا عناوین معمایی و استراتژی و بازی های دو بعدی را شامل می شود. این استودیو همواره سعی داشته تا زیبایی ها و ویژگی های عناوین کنسولی و رایانه های شخصی را به پلتفرم گوشی های هوشمند بیاورد و تا حد ممکن عظمت و شکوه خود را با این ویژگی ها ترکیب کند. اکنون کرسنت مون با یک سازنده مستقل دیگر یعنی ویر فایو گیمز (We’re Five Games) سازنده بازی Hammer Bomb همراه شده تا به نظر یک ماجراجویی فضایی را برای شما به ارمغان بیاورید و بتوانید آن را با دستان خود لمس کنید.

این بازی که Morphite نام گرفته، طبق گفته های سازندگان یک “مترویدوانیای ۳ بعدی پردازشی” است که قول داده تا بازی بازان را به یک سفر عظیم میان ۸ سیاره مختلف که “میلیون ها عامل مختلف” در آن ها برای کاوش وجود دارد ببرد. چیزی که ما از این توصیفات مبهم و البته چند اسکرین شاتی که از بازی منتشر شده دریافته ایم، این است که بازی سعی دارد تا خود را شبیه به No Man’s Sky جلوه دهد و در حقیقت ماجراجویی هایی شبیه به آن را در قالب یک بازی موبایلی فراهم آورد.

مترویدوانیا یک ساب ژانر در بازی های کامپیوتری است که بازی های آن عمدتاً به صورت دو بعدی و پلتفرمر به همراه نقشه های بزرگ و مکان های عظیم برای جستجو هستند و دسترسی به برخی از مکان ها تا وقتی که بعضی از آیتم های خاص را به دست نیاورید ممکن نیست. یعنی در آن باید گاهاً مسیری که قبلاً طی شده را دوباره برگشت. این اتفاق در این بازی ها بسیار رخ می دهد. هنوز ما نمی دانیم که این ویژگی در یک بازی عظیم چگونه کار خواهد کرد، ولی با این وجود کنجکاو هستیم تا در مورد این مکانیزم بیشتر بدانیم.

بخش “پردازشی” در تعریف به آن معنا است که جهان بازی – یا بهتر است بگوییم جهان ها – و تمامی چیزهایی که در آن وجود دارند، به طور اختصاصی برای شما هنگام پیشروی در بازی ساخته و پرداخته می شوند. از آن جایی که سازندگان می گویند “میلیون ها سیاره ممکن برای کاوش وجود دارد” و هر کدام از آن ها با موارد جذاب و منحصر به فرد خود تزئین شده است، سازندگان باید تمامی این موارد را یک به یک با دستان خود طراحی کنند و در نتیجه جای دادن آن ها به طور یک جا در حافظه گوشی هوشمند یا تبلت شما میسر نیست. در عوض، تمامی این محتویات وقتی که شما در حال سفر هستید ساخته می شوند و در معرض دید شما قرار می گیرند و وقتی آن منطقه را ترک کردید ناپدید خواهند گشت، اگرچه می توان ” اطلاعات ۵۰۰ سیاره را در گوشی خود ذخیره کرد”. همچنین کرسنت مون و ویر فایو گیمز قول داده اند که بازی شامل نبرد با باس ها هم بشود و در کنار آن اسلحه هایی هم در بازی وجود خواهند داشت که می توان آن ها را با به دست آوردن منابعی که در حال حاضر می توانیم آن ها را مواد معدنی نامیم ارتقا داد.

تا به این لحظه دیگر اطلاعات بیشتری از بازی منتشر نشده اما سازندگان مدام با انتشار اسکرین شات ها و کلیپ هایی باعث می شوند تا اطلاعات دیگری راجع به جهان بازی به دست بیاید. دنیای Morphite بسیار زیبا و خوش رنگ و لعاب و مینیمالیستی است – مورد آخر بیشتر به خاطر محدودیت های سخت افزاری – و به همین جهت در طول بازی باید شاهد تجهیزات و موجودات فضایی عجیب و غریبی بسیار جالبی باشیم که بازی بازان باید با آن ها دست و پنجه نرم کنند. تا همین لحظه هم که مراحل ساخت بازی خیلی هم جلو نرفته اما بازی بسیار زیبا به نظر می رسد، حداقل نظر نگارنده بر این است!

اگرچه تا به این لحظه شباهت هایی میان دو بازی Morphite و No Man’s Sky دیده می شود ولی به نظر ما هر چه که مراحل ساخت بازی جلوتر برود ویر فایو گیمز و کرسنت گیمز بیش از پیش بازی را منحصر به فرد و متمایز خواهند ساخت. اگر همه چیز درست پیش برود و در نهایت بازی همان طوری باشد که انتظار داریم، Morphite می تواند به یکی از برترین تجربه های موبایلی چند سال اخیر تبدیل شود و به موفقیت زیادی هم برسد.

هنوز تاریخ دقیق عرضه این بازی مشخص نیست، ولی تا حدود زیادی می توان مطمئن بود که زیاد با عرضه آن فاصله نداریم.

نظر شما در رابطه با این بازی چیست؟ آیا این بازی می تواند به موفقیت برسد؟

منبع: Phone Arena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید