Google Chrome ,فلش پِلیر را ضربه فنی میکند! - تکفارس 
Google Chrome ,فلش پِلیر را ضربه فنی میکند! - تکفارس 

Google Chrome ,فلش پِلیر را ضربه فنی میکند!

امید بصیری
۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - 16:23
Google Chrome ,فلش پِلیر را ضربه فنی میکند! - تکفارس 

گوگل با ارائه کروم/Chrome جدید قصد دارد به کلی فلش/Flash را از دور خارج کند. در ادامه ی خبر با تکفارس همراه باشید.

Google Chrome 55 که قرار است در ماه دسامبر عرضه شود قصد دارد یکی از محبوب ترین افزونه های تحت وب یعنی Adobe Flash Player را با استفاده از HTML5 از دور خارج کند.شرکت گوگل قصد دارد Adobe Flash Player را با عرضه ی جدید ترین نسخه ی کروم به لبه ی پرتگاه نزدیک تر کند.

کروم ۵۵ که غول دنیای وب یعنی گوگل  قصد دارد تا در ماه دسامبر منتشرش کند جایگزین Adobe Flash Player با HTML5 خواهد شد. گوگل روز دوشنبه این موضوع را به اطلاع همگان رساند. اگر چه نمی شود از جایگاه کلیدی Adobe Flash Player به عنوان یک افزوده مجازی در راستای گسترش ارائه ویدئو بر بستر وب چشم پوشی کرد اما گوگل اعلام کرده که تغییرات اعمال شده در این نسخه از گوگل کروم باعث بهبود کیفیت و افزایش امنیت خواهد شد. همچنین از  دیگر ویژگی های آن می توان به بارگزاری سریع تر صفحات اشاره کرد.

HTML5 بسیار سریع تر و سبک تر است و توسعه دهندگان نیز برای افزایش سرعت بارگزاری صفحات و همچنین افزایش مدت زمان نگه داری شارژ باتری در حال تغییر کاربری به استفاده از این افزونه هستند. شما پیشرفت در پاسخ گویی و همچنین راحتی بیشتر و بهره وری بالاتر را شاهد خواهید بود.

گوگل گفته که با ارائه کروم ۵۵ مفهوم و درک تازه ای از بارگزاری صفحات وب و پخش ویدئو تحت بستر وب را ارائه خواهد کرد و از این پس دیگر قادر نخواهید بود که از افزونه ی فلش در کروم استفاده کنید.

شرکت Adobe با تاکید بر اینکه آنها باور دارند که HTML5 آینده این پلتفورم خواهد بود به این حرکت گوگل پاسخ دادند.

ما با موزیلا مایکروسافت/Microsoft و فیس بوک/Facebook تعامل نزدیکتری خواهیم داشت تا اتخاذ و به کارگیری این موارد را تسهیل کنیم. تصمیم شرکت گوگل بخشی از تحول این صنعت عظیم است که شرکت ما نیز سهم بزرگی در آن دارد.

از زمانی که استاندارد های جدیدی برای بازی های تحت وب, پخش ویدئو ها و رساندن انیمیشن های گرافیکی در نرم افزار وب تعریف شد Flash Player مقبولیت خود را نزد بسیاری از شرکت ها و ارگان ها از دست داد. این شرکت ها این افزونه را یک نقطه ضعف به لحاظ امنیتی و همچنین استفاده بیش از حد از باتری میدانستند. محبوبیت این افزونه در سال های اخیر کاهش شدیدی داشته است در حالی که صنایع آنلاین میل بیشتری به استفاده از  HTML5 نشان می دهند. زبان در حال گسترشی که بدون نیاز به افزودنی ها محیط های گرافیکی را اجرا می کند.

مبنع:cnet.com

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.