Seagate از اولین هارد ۶۰ترابایتی جامد دنیا رونمایی کرد - تکفارس 
Seagate از اولین هارد ۶۰ترابایتی جامد دنیا رونمایی کرد - تکفارس 

Seagate از اولین هارد ۶۰ترابایتی جامد دنیا رونمایی کرد

علی سیف الهی
۲۱ مرداد ۱۳۹۵ - 12:00
Seagate از اولین هارد ۶۰ترابایتی جامد دنیا رونمایی کرد - تکفارس 

به نظر می رسد دیگر باید با هارد های یک ترابایتی خداحافظی کرد، چون شرکت Seagame امروز از اولین هارد ۶۰ ترابایتی SSD دنیا رونمایی کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر با تکفارس همراه باشید.

ظرفیت این هارد، بزرگترین مقداری است در در دنیا ساخته شده است. متاسفانه این حافظه ی SSD برای کاربرد تجاری عرضه شده اند و برای اضافه شدن به دیتا سنتر های این شرکت منتشر شده اند. با ظرفیت چهار برابری نسبت به پرچمدار قبلی حافظه های SSD، این حافظه قادر است تا ۱۲۰۰۰ فیلم با کیفیت DVD را در خود جای دهد و یا می تواند ۴۰۰ میلیون عکس با کیفیت را در خود نگه دارد. واقعا به این ارقام توجه کنید که چقدر بزرگ هستند و نمی توان حتی تصور شفافی از این مقدار حافظه داشت و تصورش هم بسیار سخت و باور ناپذیر است. چه کار ها که نمی توان با این مقدار حافظه ی خشک انجام داد.

این هارد درایو به منظور دسترسی سریع ساخته شده است و مهماری انعطاف پذیر آن بدین معنی است که می تواند به دیتا سنتر ها کمک کند تا از ۶۰ ترابایت به ۱۰۰ ترابایت یا بیشتر در آینده افزایش حافظه داشته باشند و همچی از همان فاکتور قلی استفاده کنند.

این هارد درایو ۶۰ ترابایتی SAS SSD فعلا برای خرید عرضه نشده است و فعلا گمان می رود که در سال آینده ی میلادی به صورت رسمی به بازار عرضه شود. متاسفانه از شکل ظاهری و شکل این هارد درایو هیچ گونه اطلاعاتی نداریم و تنها می دانیم که این هارد یم درایو SSD است. حتی نمی توان تصور کرد که این هارد با این ظرفیت چگونه خواهد بود.

نظر شما درباره ی این هارد به این ظرفیت بزرگ چیست؟ آینده ی هارد درایو ها را چگونه می بینید؟

منبع: Engadget

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید