مراقب شارژر های Nexus ها باشید! - تکفارس 
مراقب شارژر های Nexus ها باشید! - تکفارس 

مراقب شارژر های Nexus ها باشید!

امید بصیری
۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - 14:13
مراقب شارژر های Nexus ها باشید! - تکفارس 

بر طبق ویدئویی که از شارژر های دو گوشی نکسوسی یعنی Nexus 6P و Nexus 5X منتشر شده است این دو شارژر پتانسیل خطر آفرینی را دارند. در ادامه ی خبر با تکفارس همراه باشید.

هر گوشی تلفن همراه با یک سری لوازم جانبی عرضه می شود که مهم ترین آن ها بی شک یک شارژر مناسب است. شارژر گوشی شما را تغذیه می کند و همگان مطمئن هستند که شارژر ارائه شده به همراه گوشی کاملاً مناسب و بی خطر است. علی الخصوص شارژر هایی که به همراه پرچم داران بزرگ عرضه میشوند به عنوان بهترین شارژر ها شناخته می شوند. اما به نظر این موضوع در مورد برخی مدل های نکسوس درست نیست.

فردی با نام Natan.K ویدئویی را بر روی یوتیوب بارگزاری کرده که نشان می دهد شارژر های ارائه شده در جعبه ی دو گوشی نکسوس ۵X و نکسوس ۶P پتانسیل خطر آفرینی را دارند. البته این شارژر ها گوشی شما را آتش نخواهند زد! اما اگر فردی اشتباهاً شارژر را در ورودی وسیله ی دیگری بزند ممکن است خطر آفرین شود. به هر حال این یک خطر بالقوه محسوب می شود.

از شواهد به نظر میرسد که شارژر های نکسوس ۵X هیچ محدود کننده ی ولتاژی ندارند و در تمامی حالات تمام پتانسیل خود را خارج می کنند. برای مقایسه می توان گفت که شارژر های خوب معمولاً یک ضامن ولتاژ در خود دارند که اجازه نمی دهد خروجی دیگری در صورت اشتباه وارد کردن شارژر آسیب ببیند مگر اینکه در وسیله ی شارژشدنی وارد شود. حال راه حل چیست؟ مسلماً عاقلانه نیست که به شما پیشنهاد کنیم گوشی تلفن خود را رها کنید اما می توان توصیه هایی برای جلوگیری از حوادث احتمالی کرد. هنگامی که شارژ تلفن همراه شما ۱۰۰ درصد شارژر را دربیارید چرا که اگر این کار را نکنید شارژر کار خود را ادامه می دهد. حتماً حواس خود را جمع کنید که شارژر را در مکان اشتباه وارد نکنید چرا که ممکن است به چیزی آسیب جدی وارد کنید.

شارژر گوشی نکسوس ۶P وقتی که در حال شارژ گوشی باشد از مشکل ۵X یعنی نداشتن محدودیت ولتاژی مصون است. اما اگر شارژر اشتباهی را وارد آن کنید مثلا شارژر های Lightning که مخصوص IPhone و IPad هستند را متصل کنید بلافاصله شروع به بارگذاری انرژی میکند خواه به گوشی وصل شده باشد یا نه.

پس حواس خود را جمع کنید چرا که اگر شارژر را در محل اشتباه وارد کنید یا از کابل اشتباهی استفاده کنید ممکن است به دستگاه آسیب وارد کنید.

منبع:Phonearena.com

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.