هکر ها توانسته اند به درون اطلاعات اوراکل رخنه نمایند - تکفارس 
هکر ها توانسته اند به درون اطلاعات اوراکل رخنه نمایند - تکفارس 

هکر ها توانسته اند به درون اطلاعات اوراکل رخنه نمایند

علی سیف الهی
۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - 20:00
هکر ها توانسته اند به درون اطلاعات اوراکل رخنه نمایند - تکفارس 

انگار هکر ها به اوراکل هم رحم نکرده اند و توانسته اند به سیستم پرداخت کارتی این شرکت نفوذ کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر با تکفارس همراه باشید.

همیشه دزدان اطلاعات باری دزدیدن اطلاعات به سراغ منبع اصلی و اطلاعات پرداخت ها نمی روند، گاهی آن ها می توانند به ریشه ی سیستم نفوذ کنند. اوراکل تائید کرده است که هکر ها توانسته اند به پورتال پشتیبانی Micros رخنه کنند. این پورتال، سیستم نقطه ی فروش پرداخت های کارت های اعتباری است که اوراکل در سال ۲۰۱۴ آن را تصاحب نمود. هنوز معلوم نیست که به چه تعداد از سیستم ها نفوذ شده است (برخی  عددی بالاتر از ۷۰۰ را ارائه می کنند)، اما این هکر ها توانسته اند ویروسی را وارد این پورتال کنند که می تواند اطلاعات کاربری شرکت هایی که از Micros استفاده می کنند را به چنگ آورد. آن ها به صورت مستقیم به اطلاعات پرداخت دسترسی ندارند اما این شانس را دارند تا از اطلاعات حساب کاربری استفاده کرده و ویروس را به سیستم های کارت اعتباری وارد کنند و اطلاعات حیاتی را به دست آورند.

اوراکل تاکید کرده است که توانسته کد مخرب را شناسایی کند و همچنین اعلام کرده است که دیگر سرویس های این شرکت هیچ آسیبی ندیده اند. خود اطلاعات کارت های اعتباری نیز در هر دو حالت دیتابیس و حالت کاری کد گذاری شده اند، پس بنابراین هکر ها به سادگی نمی توانند از این اطلاعات استفاده کنند. درباره ی عاملین این حمله نیز، صحبت هایی وجود دارد که به دست داشتن یک گروه خلافکار شناخته شده ی روسیه ای به نام Carbanak Gang در این حمله، اشاره می کنند. حال شرکت هایی که از Micros استفاده می کننند، همانند شرکت آدیداس، بسیار نگران هستند و منتظر اعلام خبر های جدید از طرف اوراکل می باشند.

نظر شما درباره ی این خبر چیست؟

منبع: Engadget

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.