هر چقدر که به زمان کنفرانس اپل و معرفی نسل بعدی آیفون نزدیک تر می شویم، شایعات بیشتری درباره ی ویژگی های آیفون ۷ منتشر می شوند. به تازگی گزارشگر بلومبرگ گزارشی را منتشر ساخته است که در آن به ویژگی های جدید نسل بعدی آیفون اشاره کرده است. برای کسب اطلاعات بیشتر با تکفارس همراه باشید.

بنا به این گزارش که توسط آقای مارک گورمان منتشر شده، این گوشی جدید، طراحی مشابه گوشی های آیفون ۶ و ۶اس خواهد داشت. البته چنین گزارش هایی قبلا نیز منتشر شده بودند. این گزارش احتمال می دهد که اپل امسال تغییرات زیادی در گوشی های خود ندهد و تغییرات اساسی را برای سال بعد و جشن ۱۰ سالگی عرضه ی آیفون نگه دارد تا همگان را شگفت زده کند. گورمان همچنین گزارش کرده است که اپل جک هدفون را در گوشی آیفون ۷ حذف خواهد کرد، که البته بار ها قبل نیز شایعاتی در این باره وجود داشتند. و در عوض جک هدفون، برای استفاده از هدفون یا باید از بلوتوث استفاده کرد و یا از پورت شارژر گوشی.

گوشی های آیفون همیشه به علت کیفیت بالای عکس برداری مشهور هستند. هر چند شرکت های سازنده ی گوشی های اندرویدی، و در راس آن ها سامسونگ، تلاش کرده اند تا فاصله را بسیار کم کنند. اپل بنا به گزارشات مختلف، در حال کار بر روی دوربین دوگانه است تا بتواند با ادغام تصاویر گرفته شده از هر لنز، تصاویر روشن تر و پر جزئیات تری را ثبت کند. این مدل همچنین می تواند به ثبت تصاویر روشن تر در محیط های کم نور و تاریک کمک کند، و به کاربران در زوم کردن گوشی کمک کرده و تصاویر بهتری را باب میل کاربران بگیرد.

در آخر، بلومبرگ گزارش کرده است که گوشی آیفون جدید، دارای دکمه ی هوم جدید مشابه ترک پد های فورس تاچ مک بوک های جدید خواهد بود. به جای کلیک فیزیکی، این دکمه ی جدید چندین نوع ویبره را زیر سطحش انجام خواهد داد. دلایل این کار هنوز معلوم نیستند و مبهم هستند، شاید این قابلیت به ایجاد عملیات های جدید منجر شود و یا ایجاد شده است تا اندکی از فضای زیر گوشی را احاطه کند.

ما از این دست شایعات در گذشته ها، بسیار شنیده ایم اما گزارش گورمان بسیار پر جزئیات بود و اطلاعات بیشتری در اختیار ما قرار داد. اگر همه ی این سخنان صحت داشته باشند، آیفون امسال کمی با دیگر مدل ها فرق خواهد داشت. البته به نظر می رسد که گوشی آیفون امسال، آیفون ۷ لقب نگیرد، چون تغییرات اندکی را به خود دیده است و ما عادت کرده ایم که ببینیم گوشی زمانی شماره اش تغییر می کند که تغییرات اساسی با مدل های پیشین خود داشته باشد. البته تا زمان کنفرانس اپل و معرفی این گوشی پر حرف و حدیث، هیچ اعلام نظر قطعی نمی توان کرد.

نظر شما درباره ی این شایعات چیست؟ شما چه انتظاراتی از نسل بعدی گوشی های آیفون دارید؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: Engadget