نیسان احتمالا دیگر باتری خودروهای الکتریکی خود را خودش نسازد - تکفارس 
نیسان احتمالا دیگر باتری خودروهای الکتریکی خود را خودش نسازد - تکفارس 

نیسان احتمالا دیگر باتری خودروهای الکتریکی خود را خودش نسازد

علی سیف الهی
۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - 23:01
نیسان احتمالا دیگر باتری خودروهای الکتریکی خود را خودش نسازد - تکفارس 

به نظر می رسد که شرکت خودروسازی نیسان تصمیم جالبی را اتخاد کرده است. این شرکت خودروساز، از این پس دیگر باتری های خودروهای الکتریکی خود را تولید نخواهد کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر با تکفارس همراه باشید.

این شرکت بزرگ خودروساز، با همکاری Automotive Energy Supply و NEC باتری های خودروهای خود را تولید می کرد اما حال به نظر می رسد این شرکت فکر دیگری در سر دارد. منابعی در مصاحبه با دو خبرگذاری رویترز و نیکیی، گفته اند که این شرکت قصد دارد سهام خود در هر دو شرکت AES و NEC را به فروش بگذارد. به نظر می رسد نیسان این کار را انجام داده چون خرید باتری از بیرون، کمی ارزان تر تمام می شود. هر چند فعلا معلوم نیست که نیسان با کدامین شرکت باری خرید باتری همکاری خواهد کرد، اما به نظر می رسد که این شرکت در حال مذاکره با شرکت پاناسونیک و دیگر شرکت های خارج از خاک ژاپن، که شامل شرکت های چینی می شوند، می باشد.

به نظر نمی آید که شرکت نیسان به این زودی ها این شایعات را تائید کند، هر چند که این گزارشات را رد هم نکرده است. آن ها گفته اند که فعلا در حال فکر کردن هستند و فعلا هیچگونه اعلامی نخواهند داشت. حتی شرکت های NEC و پاناسونیک هم هیچگونه اظهار نظری نکرده اند. این فروش در بازار مشهود خواهد بود، چون امروزه بازار باتری های لیتیوم یونی در همه ی ابعاد در حال دیدن رقبا است و شرکت هایی همانند سونی در حال ورود به این بازار هستند تا هم از رقبا عقب مانند و هم بتوانند سودی برای خود به دست آورند.

اگر دو شرکت نیسان و NEC از یکدیگر جدا شوند، خریدار این شرکت می تواند دست بالایی در بازار باتری خودرو های الکتریکی داشته باشد. پاناسونیک در حال حاضر رابطه ی نزدیکی با تسلا در رابطه با باتری خودرو ها دارد، و اگر بتواند با شرکت دیگری در زمینه ی خودروهای الکتریکی همکاری کند، خود را به جایگاه بهترین شرکت خواهد رساند. شرکت های غیر ژاپنی به همین صورت می توانند با پشتیبانی از خودروساز چینی BYD و دیگر خودروساز های الکتریکی ساز دنیا، خود را به جایگاه بالاتری برسانند. اگر همه ی این شایعات صحت داشته باشند، ما عکس العمل های این کار را برای مدتی طولانی شاهد خواهیم بود.

نظر شما درباره ی خودروهای الکتریکی چیست؟

منبع: Engadget

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.