ایران اولین کشوری که pokemon go را مسدود کرده - تکفارس 
ایران اولین کشوری که pokemon go را مسدود کرده - تکفارس 

ایران اولین کشوری که pokemon go را مسدود کرده

پژمان دستوریان
۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - 23:55
سازنده ی بازی Pokemon Go |تکفارس

بازی واقعیت افزوده بسیار زیبای pokemon go که این روزها بسیار محبوب شده است و در عرض یکماه اول انتشار به دانلود ۲۰۰ میلیونی دست یافته و اخیرا در چندین کشور آسیایی نیز منتشر شده حال خبرها از مسدود بودن پوکمن گو در ایران به گوش میرسد.

به گزارش خبرگزاری bbc کشور ایران موجودیت بازی pokemon go را به علت نگرانی های امنیتی بن کرده است.البته گیمرهای ایرانی از راه هایی دیگر برای دور زدن این محدودیت ها استفاده میکند.

اما تیم تکفارس با برای تکمیل کردن این ادعا ذکر میکند که مقامات ایران در بنیاد ملی بازی های رایانه ای طی بیانیه ای اعلام کردند که هیچ مشکلی برای عرضه pokemon در ایران وجود ندارد ولی شرکت سازنده برای لانچ رسمی مقید به رعایت قوانینی هستند که دولت ایران آنها را تعیین میکنند.مانند انتقال سرورهای بازی به داخل از کشور و عدم حصور پوکمون ها در مکان های امنیتی و ممنوعه میباشد.

البته bbc گزارش کرد که ایران مدت ها پیش سرورهای بازی پوکمون را بن کرده است اما تا رایزنی های بیشتر با شرکت سازنده برای توافق همکاری این مسئله را درز نکرده است.

اما با توجه به مشکلاتی که بازی پوکمون در دنیا به وجود آورده باعث شده که خیلی از دولت ها و خانواده ها نگران وضعیت سلامت اولاد خود باشند.

 

چندی پیش در تکفارس خواندید که دولت روسیه pokemon go را ابزار زیرکانه cia برای جاسوسی میداند و استفاده از آن را ممنوع کرده اند.

پیش تر نیز از عواقب استفاده از pokemon go در هنگام رانندگی و تصادف با پلیس نیز خواندید

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.