کاهش آمار فروش آیفون های اپل در هند - تکفارس 
کاهش آمار فروش آیفون های اپل در هند - تکفارس 

کاهش آمار فروش آیفون های اپل در هند

امید بصیری
۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - 07:35
کاهش آمار فروش آیفون های اپل در هند - تکفارس 

سهم فروش محصولات با سیستم عامل IOS به ۲.۴ درصد در نیمه ی دوم سال میلادی سقوط کرده است. مشکل از کجاست؟ در ادامه ی خبر با تکفارس همراه باشید.

تیم کوک رئیس کمپانی اپل هند را به عنوان یکی از سریع ترین بازار های در حال رشد توصیف کرده و در حال مذاکره با دولتمردان این شبه جزیره است تا راه حلی برای کاهش قیمت تمام شده گوشی های هوشمندش در این کشور پیدا کند. کوک همچنین خبر از صحبت هایی با نخست وزیر هند”نارندرا مودی” درباره ی  موضوع پیشنهادی اپل مبنی بر ساخت و مونتاژ گوشی های هوشمند این شرکت در خود کشور هند به منظور کاهش قیمت تمام شده محصول و در نتیجه کاهش قیمت محصولات خود خبر داده است.

با این حال اطلاعات Strategy Analytics اعلام میدارند که تا زمانی که به این اقدامات جامه ی عمل پوشانده نشود اپل همچنان شاهد عملکرد متوسطی در این کشور خواهد بود. بر طبق گزارشات میزان فروش گوشی های مبتنی بر سیستم عامل IOS از ۱.۲ میلیون درفواصل بین اپریل تا ژوئن به ۸۰۰.۰۰۰ نسخه در مدت زمان مشابه کاهش پیدا کرده است.

همچنین سهم آیفون از تمام گوشی های بازار از ۴.۵ درصد در سال گذشته به ۲.۵ درصد کاهش پیدا کرده است. در مقابل اندروید آمار خیره کننده ۹۷ درصد را ثبت کرده که شاهد افزایش ۷ درصدی بوده است. فروش گوشی های اندرویدی از ۲۳.۲ میلیون دستگاه در مدت زمان مشابه سال گذشته به میزان ۲۹.۸ میلیون گوشی هوشمند افزایش پیدا کرده است در حالی که رقبایی از برند های هندی نیز در بازار وجود دارند. نیل ماتسون یکی از تحلیل گران این شرکت گفته:

اندروید در حال حاضر به دلیل وجود شرکای سخت افزاری بی شمار و قدرتمند تبلیغات بسیار زیاد و تعداد زیادی از نرم افزار های ارزان قیمت مانند Gmail به نظر غیر قابل شکست میرسد.

میزان کل فروش گوشی های هوشمند در هند با رشد ۱۹ درصدی مواجه شده و از ۲۵.۸ میلیون دستگاه گوشی هوشمند در مدت زمان مشابه پارسال به ۳۰.۷ دستگاه رشد پیدا کرده است.

اگرچه هنوز هم واقعاً دلیل افت فروش محصولات اپل در هند واضح نیست چرا که اقدامات اخیر این شرکت نظیر پخش گسترده محصولات در سرتاسر کشور, تبلیغات گسترده تر و همینطور معرفی آیفون ارزانتری مثل IPhone SE حاکی از تلاش مضاعف برای افزایش فروش در این کشور داشته است.

اگرچه برخی دیگر از منابع اطلاعاتی نظیر گارتنر از افزایش فروش ۱۵_۲۰ درصدی آیفون های اپل نسبت به سال گذشته می دهند. گرچه این به معنی افزایش چشمگیر فروش محصولات اپل ندارد چرا که اقدامات این شرکت به تازگی رخ داده اند.

شرکت اپل آمار فروش خود در هند را علنی نمی کند اما به نظر این آمار هیچ وقت در هیچ برهه ی سه ماهه از سال از مرز ۱ میلیون دستگاه بیش تر نشده اند. تیم کوک در ماه جولای اعلام کرده بود که در سه ماه ابتدایی مالی این شرکت فروش آیفون در هند با ۵۱ درصد افزایش مواجه شده است.

منبع:ItWorld.com

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.