گوشی های iPhone در تلاش برای پیدا کردن جایگاه خود در بازار هند هستند - تکفارس 
گوشی های iPhone در تلاش برای پیدا کردن جایگاه خود در بازار هند هستند - تکفارس 

گوشی های iPhone در تلاش برای پیدا کردن جایگاه خود در بازار هند هستند

دانیال دهقانی
۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - 23:22
گوشی های iPhone در تلاش برای پیدا کردن جایگاه خود در بازار هند هستند - تکفارس 

گوشی های شرکت اپل یعنی iPhone به شدت در تقلا هستند تا بتوانند جایگاه واقعی خود را در بازار هند، بازاری که بیش از ۹۷ درصد آن را گوشی های اندرویدی تشکیل می دهد پیدا کنند. در ادامه با تک فارس همراه باشید.

طبق گزارش جدیدی که از Strategy Analytics منتشر شده است، گوشی های اپل یعنی سری iPhone می خواهند تا جایگاه خود را در بازارهای هند پیدا کنند و اپل تبلیغات فراوانی را برای آن ها می کند. از طرف دیگر، سیستم عامل محبوب گوگل یعنی اندروید به طور بلا منازعی بر بازار هند سلطنت می کند.

موسسه Strategy Analytics تخمین زده که حدود ۳۰.۷ میلیون گوشی هوشمند در سه ماهه دوم ۲۰۱۶ به کشور چین عرضه شده اند که این مقدار در مقایسه با مقدار ۲۵.۸ میلیونی در بازه زمانی مشابه در سال قبل با رشدی ۱۹ درصدی همراه بوده است. در حقیقت، رشد گوشی های ارزان قیمت و میان رده ای و همچنین رقابت سازندگان داخلی هم در این رشد قابل توجه سهیم بوده است. کشور هند هم پس از چین و آمریکا، سومین بازار بزرگ گوشی های هوشمند را در اختیار دارد.

از بین این ۳۰.۷ میلیون گوشی عرضه شده به بازار، Strategy Analytics اعتقاد دارد که حدود ۲۹.۸ میلیون از آن ها سیستم عامل اندرویدی دارند (یا به بیان دیگر، ۹۷ درصد از آن ها که شگفت انگیز است). این میزان نسبت به بازه زمانی مشابه در سال گذشته با رشدی ۲۸ درصدی مواجه شده است. سال گذشته در بازار هند هم اندروید حدود ۹۰ درصد بازار را در اختیار داشت، اما اکنون به نظر می رسد که این سیستم عامل محبوب به طور کامل بازار هند را به دست گرفته است.

طبیعتاً، وقتی که اندروید انقدر خوب توانسته در بازار هند عمل کند، به آن معناست که اپل و iPhone در این بازار عملکرد خیلی خوبی ندارند. طبق گزارش ها، اپل در این بازه زمانی تنها ۰.۸ میلیون گوشی به بازار هند عرضه کرده که که تنها ۲.۴ درصد از بازار هند محسوب می شود. سال گذشته در همین بازه زمانی اپل ۱.۲ میلیون گوشی به بازار هند عرضه کرده بود و سهمی معادل ۴.۵ درصد بازار را به خود اختصاص داده بود.

مشکل اصلی اپل در بازار هند، قیمت بالای گوشی های این شرکت است. در بازاری که اکثر فروش گوشی های هوشمند مربوط به نسخه های ارزان قیمت تر است، گوشی iPhone 6s با قیمت فوق العاده بالایی به آن عرضه شد. در ماه دسامبر سال گذشته، اپل کاهش قیمت قابل توجهی را مشمول پرچمداران نسل گذشته گوشی های خود کرد و اگرچه این کاهش قیمت هم انقلابی در فروش گوشی های این شرکت ایجاد نکرد، ولی باز هم توانست تکانی به آمار بدهد. گوشی ارزان قیمت تر iPhone SE هم نتوانست خیلی به وضع اپل کمکی بکند.

اپل سعی داشته تا با عرضه گوشی های Refurbished به بازار هند که قیمت کمتری دارند وضع خود را بهبود ببخشد، هرچند که دولت هند دستور به توقف این کار داده است.

منبع: Phone Arena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.