فایرفاکس بر روی جایگزینی خطای ۴۰۴ با صفحات آرشیو کار می کند - تکفارس 
فایرفاکس بر روی جایگزینی خطای ۴۰۴ با صفحات آرشیو کار می کند - تکفارس 

فایرفاکس بر روی جایگزینی خطای ۴۰۴ با صفحات آرشیو کار می کند

سعید مزارعی
۱۵ مرداد ۱۳۹۵ - 17:53
فایرفاکس بر روی جایگزینی خطای ۴۰۴ با صفحات آرشیو کار می کند - تکفارس 

فایرفاکس مرورگر شرکت موزیلا شاید در قافله ی تعداد مخاطب پشت سر کروم، مرورگر شرکت گوگل و اینترنت اکسپلورر معروف باشد اما موزیلا وعده ی ویژگی جدیدی را به کاربران داده است که در سایر مرورگر ها وجود ندارد. موزیلا تلاش می کند تا کاربران را از شر خطای ۴۰۴ خلاص کند. با تکفارس همراه باشید:

این هفته موزیلا یک پروژه ی جدید را بر روی پلتفرم آزمایشی خود راه اندازی کرد که تلاش دارد تا صفحات حذف شده بر روی اینترنت را با با آرشیوی از سایت مورد نظر جایگزین کند.

موزیلا تلاش دارد وقتی که شما در اینترنت با یک صفحه ای که حذف شده است مواجه می شوید دیگر خطای ۴۰۴ را نشان ندهد و در عوض کاربران خود را به نسخه ی آرشیو شده ی Wayback machine ( یک وبسایت است که به صورت خودکار به آرشیو سازی صفحات وب اقدام می کند ) منتقل کند. صفحات قدیمی یا محبوب معمولا از صفحات خود به صورت فوری برای آرشیو کردن عکس برداری می کنند اما اگر از این صفحات در وبسایت Wayback machine آرشیوی وجود نداشته باشد موزیلا نمی تواند کاربران را به آرشیو آن صفحات منتقل کند در این صورت ممکن است خود سایت مرورگر را به صفحه ی دیگری منتقل کند و یا خطای دیگری را نشان دهد. ویژگی عدم نمایش خطای ۴۰۴ ممکن است بزودی برای مرورگر شرکت موزیلا فراهم شود اما اگر هم اکنون می خواهید این قابلیت را امتحان کنید باید به پلتفرم آزمایشی شرکت موزیلا دسترسی داشته باشید که به نظر نمی رسد توانایی انجام آن را داشته باشید.

نظر شما در این مورد چیست؟ آیا شما هم مانند ما از این خطای نفرت انگیز خسته شده اید؟

منبع : theverge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.