اپل برنامه ی باگ یابی خود را معرفی کرد - تکفارس 
اپل برنامه ی باگ یابی خود را معرفی کرد - تکفارس 

اپل برنامه ی باگ یابی خود را معرفی کرد

علی سیف الهی
۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - 08:30
اپل برنامه ی باگ یابی خود را معرفی کرد - تکفارس 

به نظر میرسد شرکت اپل هم به توانایی کاربران در یافتن باگ های برنامه های خود پی برده است و به همین دلیل برای کسانی که باگ های محصولات این شرکت را پیدا کنند، جایزه ای را در نظر گرفته است. برای کسب اطلاعات بیشتر با تکفارس همراه باشید.

شرکت اپل در گذشته هیچ جایزه ای برای یابندگان باگ های محصولات این شرکت نداده است و حال به نظر می رسد که اوضاع تغییر کرده است. بنا به گزارش منتشر شده توسط TechCrunch، رئیس بخش مهندسی و معماری امنیت اپل، آقای ایوان کرستیک در Black Hat اعلام کرده است که شرکت اپل مبلغ ۲۰۰هزار دلار را به هکر ها و محققانی که حفره های امنیتی را در محصولات این شرکت بیابند پرداخت می کند.

این حرف ها را کرستیک در طی سخنان طولانی که درباره ی قابلیت های امنیتی که در سرویس های جدید این شرکت به کار رفته اند، گفت. این شرکت عموما در کنفرانس های امنیتی شرکت نمی کند و رونمایی های بزرگ خود را به کنفرانس WWDC خود محدود می کند. این شرکت حال می گوید که آن ها به نقطه نظری رسیده اند که آزمایشگر های درونی خود شرکت و حتی شرکت های امنیتی در پیدا کردن باگ های محصولات این شرکت عملکرد کاملی ندارند و همه ی باگ ها را پیدا نمی کنند.

بنا به سخنان مدیرعامل Securosis و آنالیزور امنیت iOS، آقای ریچ موگول، این جایزه، “بزرگترین پرداختی است که من دیده ام”. البته موضوع این جایزه بسیار محدود است و تنها بر روی دسته ای از آسیب پذیری ها متمرکز شده و اپل هم فقط با تعداد خاصی از محققان در حال همکاری است (البته اپل گفته است که اگر فردی بیرون از گروه اولیه بتواند باگی را پیدا کند، به این برنامه ملحق خواهد شد.) بزرگترین جایزه برای پیدا کردن باگ در اجزای فریمور بوت ایمن قرار داده شده است، اما پاداش های کوچکی نیز وجود دارند که باری کسانی است که بتوانند بدون مجوز به سرویس هایی نظیر iCloud ورود پیدا کنند. موضوعی که پس از هک شدن این سرویس و انتشار عکس هی برخی افراد مشهور، اهمیت پیدا کرد.

در حالی که شاید ۲۰۰هزار دلار جایزه برای یک شرکت رسمی، کمی زیاد باشد اما این مقدار در مقابل آن یک میلیون دلاری که گفته می شود FBI به هکر ها پرداخت کرد تا یک دستگاه آیفون را هک کنند، مقدار کمتری دارد. و همچنین پاداش هایی می تواند به تحقیقات امنیتی کمک کند. در سوی دیگر، توئیتر به علت دادن پاداش هایی به جمع مبلغ ۳۲۲هزار دلار در طول دو سال گذشته، مکانی امن است. همچنین برنامه ی باگ یابی اینستاگرام نیز به یک کودک ۱۰ ساله ی فنلاندی کمک کارد تا به علت یافتن یک باگ، ۱۰هزار دلار ثروتمند شود.

نظر شما درباره ی این حرکت اپل چیست؟

منبع: Engadget

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.