زندگی در شهر پر جمعیت تر لزوماً به معنی دسترسی بهتر به خدمات شبکه ای نیست - تکفارس 
زندگی در شهر پر جمعیت تر لزوماً به معنی دسترسی بهتر به خدمات شبکه ای نیست - تکفارس 

زندگی در شهر پر جمعیت تر لزوماً به معنی دسترسی بهتر به خدمات شبکه ای نیست

امید بصیری
۱۴ مرداد ۱۳۹۵ - 12:51
زندگی در شهر پر جمعیت تر لزوماً به معنی دسترسی بهتر به خدمات شبکه ای نیست - تکفارس 

خدمات شبکه ای در آمریکا;در رده بندی جدیدی که یک موسسه آمریکایی از کیفیت دسترسی به اینترنت و خدمات شبکه ای و کیفیت مکالمات تلفنی مردم ایالات متحده تهیه کرده است شهرهایی مثل نیویورک با رتبه ۵۹ و لس آنجلس با رتبه ی ۹۹ رتبه ی خوبی ندارند.دلیل این موضوع چیست؟ با تکفارس همراه باشید.

به باور اکثر مردم اینکه در یک شهر بزرگ و پرجمعیت زندگی کنید به معنی این است که حتماً به خدمات بهتر اینترنتی و کیفیت برتری دسترسی خواهید داشت اما گزارش اخیر Rootmetrics همچین چیزی را نشان نمیدهد.حال به ارائه ی دلیل برای این موضوع میپردازیم.

هرکدام از شهرهای بزرگ به ارائه بهترین سیستم بی سیم برای تلفن های همراه معروف هستند اما به نظر این کمی خلاف واقع است. در گزارش اخیری که Rootmetrics برای رده بندی ۱۲۵ ایستگاه مترو برتر ایالات آمریکا انجام داده است دو مورد از بزرگترین شهر های آمریکا یعنی نیویورک و لس آنجلس اوضاع خوبی ندارند. سومین شهر بزرگ آمریکا یعنی شیکاگو اوضاع نسبتاً مساعدی دارد و رتبه ۵ را به خود اختصاص داده است.آتلانتا نهمین شهر بزرگ در جایگاه سوم قرار دارد و از ده شهر بزرگ دیگر هیچ کدام رتبه ی زیر ده ندارند.

برای نتیجه گیری در آخرین گزارشش Rootmetrics ده ها هزار آزمایش مختلف را به وسیله ی گوشی های محبوب اندرویدی در نیمه ی ابتدایی سال ۲۰۱۶ انجام داد در تمامی ۱۲۵ شهر با معیار های زیر انجام داد:میزان اطمینان شبکه برای تماس ارسال اطلاعات و پیامک,میزان اطمینان و سرعت شبکه برای ارسال اطلاعات و پیامک و همچنین میزان اطمینان شبکه برای نگهداری تماس ها.

photo_2016-08-04_12-42-54

“شهر های پرجمعیت لزوماً از بهترین نوع و کیفیت سرویس ها  و خدمات شبکه ای بهره مند نیستند.”

این را مدیر شرکت Rootmetrics میگوید.

عوامل بسیار زیاد و متعددی در کیفیت شبکه های موبایلی در شهر های بزرگ تاثیرگذار هستند مثل موقعیت جغرافیایی مدت زمان کارکرد وسایل ارتباطی و همینطور نرخ جمعیت.

“ما متوجه شده ایم که سرعت به نوعی مانع برای مشترکین در برخی از این شهر های بزرگ تبدیل شده است.تعداد بسیار زیاد افراد و مشترکین در یک منطقه ی واحد شبکه ای و موبایلی می تواند به سیستم فشار زیادی را وارد کند و به همین دلیل گاهی اوقات با سرعت پایین مواجه می شوند. هر چقدر که مردم بیشتر و بیشتر سعی در بارگزاری اطلاعات و داده ها داشته باشند سیستم ها نیز فشار بسیار زیادی را برای سر پا ماندن تحمل می کنند.”

وبسایت Rootmetrics راه ها و ابزار های مختلفی را برای سنجش کیفیت اپراتور های معروفی همچون At&t T_Mobile, Verizon و Sprint در مناطق مختلف و خطو متروی مختلف ارائه میکند. برای مثال Verizon و T_Mobile به عنوان بهترین اپراتور ها در منطقه کلمبیا در نیمه ی اول ۲۰۱۶ معرفی شدند. این ابزار اطلاعاتی را از سال ۲۰۱۱ در خود ذخیره دارند.

۶ شهر بزرگ دیگر ایالات متحده این جایگاه ها را به خود اختصاص دادند. میامی ۸۴ فیلادلفیا ۴۰ دالاس ۱۸ هیوستون ۵۱ و واشنگتن ۶۶. برترین شهر ها نیز عبارت اند از لانسینگ,ایندیاناپولیس, آتلانتا, میلواکی و شیکاگو. بدترین شهرها نیز شامل لانکاستر سانتاروسا کلیف اسکرانتون اماها و هادسون ولی میشدند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید