کارت های گرافیک اقتصادی AMD تا چند روز آینده عرضه می شوند - تکفارس 
کارت های گرافیک اقتصادی AMD تا چند روز آینده عرضه می شوند - تکفارس 

کارت های گرافیک اقتصادی AMD تا چند روز آینده عرضه می شوند

علی سیف الهی
۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - 11:15
کارت های گرافیک اقتصادی AMD تا چند روز آینده عرضه می شوند - تکفارس 

به نظر می رسد شرکت AMD توجه بیشتری به جیب بازیبازان نسبت به رقیبش Nvidia دارد، چون قول داده است که کارت های گرافیکی اقتصادی با قیمتی کمتر از ۲۰۰ دلار را عرضه کند، و حال زمان عمل فرا رسیده است. با تکفارس همراه باشید.

AMD زمانی که کارت گرافیک بالا رده ی Radeon RX 480 را معرفی می کرد، گفته بود که در تابستان امسال مدل های اقتصادی بیشتری را عرضه خواهد کرد و حال به نظر می رسد این شرکت در حال تحقق بخشیدن به وعده های خود می باشد.هر دو کارت گرافیک RX 470 و RX 460 برای عرضه در روز های ۴ام و ۸ام آگوست برنامه ریزی شده اند. در حالی که AMD قیمت دقیق این دو کارت گرافیک را اعلام نکرده است، انتظار می رود قیمت این کارت های گرافیک، کمتر از قیمت ۲۰۰ دلاری کارت گرافیک RX 480 باشند، به خصوص کارت گرافیک RX 460 که باید قیمتی زیر ۱۰۰ دلار داشته باشد.

انتشار قریب الوقوع این کارت ها باعث شده است تا اطلاعات کمی از این کارت گرافیک ها توسط خودشان منتشر و فاش شود. کارت گرافیک RX 470 احتمال دارد تا با واقعیت مجازی همانند برادر بزرگ خود همگام نباشد، اما بسیار نزدیک قرار دارد. شما می توانید انتظار قدرت ۴٫۹ ترافلاپسی را از این کارت داشته باشید (کارت گرافیک RX480 دارای قدرت پردازشی ۵٫۸ ترافلاپسی می باشد)، و همچنین انتظار می رود این کارت گرافیک دارای حافظه ای ۴ گیگابایتی با رابطی ۲۵۶ بیتی باشد. مشخصات این کارت گرافیک واقعا کافی به نظر می رسند و شما می توانید با این کارت گرافیک بسیاری از بازی های موجود را در رزولوشن ۱۰۸۰p بر روی ۶۰ فریم بر ثانیه بازی کنید.

کارت گرافیک RX 460 نیز به همین صورت، به لحاظ بودجه ای بسیار نزدیک به کارت گرافیک سال پیش Radeon R9 Nano می باشد. این کارت گرافیک نسبت به برادران بزرگتر خود بسیار ضعیف می باشد و تنها ۲٫۲ ترافلاپس قدرت دارد، و در شروع با حافظه ای ۲ گیگابایتی با رابطی ۱۲۸ بیتی عرضه خواهد شد. اما باز هم این کارت گرافیک بسیار کوچک تر است و توان مصرفی باربر ۷۵ وات دارد. این کارت گرافیک گیمر های eSport را هدف گرفته است که تنها نیاز به اجرای بازی های نظیر OverWatch و یا Rocket League دارند، اما برای دستکاپ های معمولی و حتی لپ تاپ ها نیز مناسب می باشد.

هر دوی این کارت های گرافیک به AMD کمک خواهند کرد تا استراتژی جدید خود را که نسبت به سال های قبل تغییر داده، کامل کند. به جای گرفتن صدر جدول از انویدیا، این شرکت قصد دارد تا با کارت های گرافیک اقتصادی و به صرفه ی خود، نبض بازار را به دست گیرد. البته کارت های گرافیک انویدیا نیز با فناوری های جدیدی که در آن ها به کار برده شده، بسیار قابل خرید برای همگان شده اند. باید دید که در این نبر نسل جدید کارت های گرافیک، قدرت پردازشی پیروز خواهد شد یا فاکتور قیمت؟

نظرات خود را درباه ی هر دوی این شرکت ها با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: Engadget

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.