پتنت ثبت شده اپل برای قرقره ی دیجیتال نشان از استفاده ی آیپد از این ابزار دارد - تکفارس 
پتنت ثبت شده اپل برای قرقره ی دیجیتال نشان از استفاده ی آیپد از این ابزار دارد - تکفارس 

پتنت ثبت شده اپل برای قرقره ی دیجیتال نشان از استفاده ی آیپد از این ابزار دارد

سعید مزارعی
۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - 15:19
پتنت ثبت شده اپل برای قرقره ی دیجیتال نشان از استفاده ی آیپد از این ابزار دارد - تکفارس 

اپل در گذشته قابلیت فورس تاچ ساعت های هوشمند خود را به لمس سه بعدی تغییر داده و آن را در آیفون به کار برده است. حالا نیز به نظر می رسد که کمپانی اپل ممکن است که یکی از ویژگی های ساعت هوشمند خود را بار دیگر اما این بار علاوه بر آیفون در آیپاد های خود نیز استفاده کند. قرقره ای که در کنار ساعت هوشمند اپل وجود دار وظایف بسیار حیاتی را در این ساعت بر عهده دارد. حالا این عنوان یک پتنتی است که اپل آن را به ثبت رسانده که نشان می دهد که قرار است این ویژگی در دستگاه دیگری نیز علاوه بر ساعت هوشمند استفاده شود.

از این قرقره ی دیجیتالی در ساعت هوشمند اپل می توان برای زوم کردن و اسکرول کردن و همچنین بازگشت به صفحه ی خانه استفاده کرد. اگر این قرقره های دیجیتالی در آیفون و آیپد نیز استفاده شوند می توان از آن برای کم و زیاد کردن میزان صدا، تغییر اندازه ی فونت ها، قفل کردن صفحه و یا گرفتن یک عکس استفاده کرد.  این پتنت همچنین اضافه می کند که ” ممکن است در برخی مواقع دستگاه حاشیه ی کناری نداشته و فقط از یک سطح لمسی تشکیل شده باشد”. این همچنین مشابه حدس و گمان هایی است که در گذشته مطرح می شد که ادعا می کرد که اپل قصد دارد در آیفون های سال ۲۰۱۷ خود از یک صفحه نمایش کشیده شده از دو طرف که حاشیه ای ندارند استفاده کنند و همچنین شایعه ها خبر از حذف دکمه ی خانه در این آیفون ها می داد.

در گذشته به نظر می رسید که اپل قصد دارد تا یک سنسور اثر انگشت را در زیر صفحه نمایش آیفون های ۲۰۱۷ خود جا دهد اما قرقره ی  دیجیتال می تواند یک انتخاب ساده تر برای کمپانی اپل باشد. البته ما باید به این نکته توجه داشته باشیم که این پتنت در سه ماهه ی اول سال ۲۰۱۴ میلادی ثبت شده است که باعث می شود که استفاده از آن در آیفون های سال ۲۰۱۷ به نظر ناخوشایند بیایند. با این حال ما می توانیم شاهد تغییرات عمده ای در طراحی گوشی های سال بعد شرکت اپل باشیم که در این راه قرقره های دیجیتال می توانند ابزار کارایی باشند.

 

منبع:PhoneArena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.