مکالمات در What’s App حتی پس از پاک شدن نیز باقی می مانند - تکفارس 
مکالمات در What’s App حتی پس از پاک شدن نیز باقی می مانند - تکفارس 

مکالمات در What’s App حتی پس از پاک شدن نیز باقی می مانند

امید بصیری
۹ مرداد ۱۳۹۵ - 19:26
مکالمات در What’s App حتی پس از پاک شدن نیز باقی می مانند - تکفارس 

اگر شمادر آیفون از What’s App استفاده میکنید ممکن است تصورات شما از امنیت What’s App غلط باشند. با تکفارس همراه باشید.

علی رغم اینکه در اوایل سال نوی میلادی برنامه پیام رسان محبوب یعنی What’s App اعلام کرد که مکالمات کاربران کاملاً امن و به صورت پنهانی میباشد به تازگی یک محقق امنیتی اعلام کرد که آخرین نسخه از این پیام رسان محبوب برای سیستم عامل IOS مقداری از اطلاعات را آسیب پذیر باقی میگذارد. محقق جاناتان زیارسکی رد پاهایی از مکالمات حذف شده را که میتوان آن ها را در کنار یکدیگر قرار داد را پیدا کرده است. او گفت این موضوع فرقی نمیکند,چه شما آن را پاک کنید چه ذخیره در هر صورت مقداری از اطلاعات آسیب پذیر باقی میمانند.

این محقق در وبلاگ خود بیان کرد که چنین رد هایی میتوانند تا ماه ها در سرور های این پیام رسان باقی بمانند. او همچنین افزود که به نظر تنها راه برای کامل پاک کردن مکالمات کاربران حذف کامل نرم افزار What’s App از روی تلفن های هوشمند است.او اعلام کرد که حتی برنامه پیام رسان مخصوص سیستم عامل IOS یعنی IMessage نیز از این مشکل بی بهره نیست!

نه فیس بوک به عنوان مالک What’s App و نه حتی اپل تا کنون به این مسئله واکنشی نشان نداده اند.

مسئله امنیت کاربران و پیام های رد و بدل شده بین آن ها که باید فقط توسط خود این افراد قابل دسترسی باشد از جایی داغ شد که ادوارد اسنودن در سال ۲۰۱۳ اطلاعات محرمانه و طبقه بندی شده ای از سازمان اطلاعات ملی آمریکا مبنی بر جمع آوری اطلاعات کاربران را به بیرون درز داد.یک بار نیز یکی از ماموران FBI اعلام کرد که شرکت اپل برای هک کردن تلفن همراه یک تروریست با FBI همکاری کرده است.همچنین نیروهای قضایی برزیل از همکاری What’s App برای دسترسی به اطلاعات کاربران خبر دادند.

زیارسکی اعلام کرد که دلیلی برای ترسیدن کاربران What’s App وجود ندارد و آنها صرفاً باید بدانند که ماموران امنیتی و نیروهای قضایی در صورت اراده میتوانند به پیام های پاک شده آنها دسترسی پیدا کنند.

What’s App در فوریه اعلام کرد که ۱ میلیارد نفر در سر تاسر جهان از این نرم افزار بر روی دستگاه های مختلف استفاده میکنند.

 

منبع:Cnet.com

 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.