آیا Pokemon GO به تنهایی می تواند بازار جهانی بازی ها را زنده کند؟ - تکفارس 
آیا Pokemon GO به تنهایی می تواند بازار جهانی بازی ها را زنده کند؟ - تکفارس 

آیا Pokemon GO به تنهایی می تواند بازار جهانی بازی ها را زنده کند؟

سعید مزارعی
۹ مرداد ۱۳۹۵ - 00:00
آیا Pokemon GO به تنهایی می تواند بازار جهانی بازی ها را زنده کند؟ - تکفارس 

یک بازار بزرگ مانند بازار تلفن های هوشمند را تصور کنید که به نقطه ی اشباع رسیده اند و به آرامی به یک وضع ثابتی می رسند و بعد وارد رکود می شوند. سپس یک سری گوشی های انقلابی را تصور کنید که جلو می آیند و به طور معجزه آسایی بازار را رونق می بخشند و بالا رفتن  سرسام آور یک بار دیگر اتفاق می افتد. با اینکه تصور آینده کار دشواری است اما ما چیزی مشابه این را برای صنعت بازی متصور هستیم که به لطف بازی Pokemon GO رقم می خورد.

در یک گزارش جدید از تحلیلگران بازار Frost و Sullivan بازی Pokemon GO به تنهایی اعتبار بازار جهانی بازی را برگردانده و اساسا این بازار را احیا کرده است. در حقیقت همه ی امید ها برای آینده ی بازار موبایل به این بازی دوخته شده است، اما چیزی که مشخص است این است که یک موفقیت عظیم برای بازی های با مفهوم مکان و واقعیت افزوده اتفاق افتاده است.

این گزارش برای هر کسی که به بازی علاقمند هستند ناراحت کننده است، این گزارش تصویری تاریک از یک بازار سیل زده با بازی های ضعیف در میان کاهش فروش گوشی های هوشمند را به تصویر می کشد. در این گزارش به تشریح مشکلات مدل های پرداخت محدود، توقف یک بازار در حال ظهور و عمده ی بازیکنان نظیر Supercell که اساسا غالب بر دیگران هستند می پردازد اما به یکباره بازی Pokemon GO وارد می شود و افق جدیدی را بر روی این صنعت باز می کند.

دلایل این کار متعدد است: چیزی که واضح است محبوبیت بالای بازی های مبتنی بر مکان کاربر و همچنین سرعت بالای فراگیری و مورد توجه قرار گرفتن بازی های مبتنی بر تکنولوژی واقعیت افزوده است که یک توانایی بالقوه برای فروش بالای بازی ها را ایجاد می کند. این ها از جمله دلایل این امر هستند. به عنوان مثال نوشته های یکی از تحلیلگران Frost و Sullivan به نام مارک انیشتین اشاره می کند:

همکاری بین بازی و شرکت مک دونالد در ژاپن باعث ایجاد جریان درآمدی جدیدی برای کمپانی های بازی سازی شده است. همچنین فضای های هیجان انگیز جدیدی همانند اسباب بازی های متصل که شکاف موجود بین محصولات دیجیتال و فیزیکی را پر کرده اند ایجاد شده است بنابراین ما انتظار داریم که رشد در بازارهای بازی ادامه پیدا کنند.

با در نظر گرفتن همه ی جوانب تحلیلگران پیشبینی رشد قابل توجه تا سال ۲۰۲۰ را در بازار های جهانی بازی می کنند. از ۵۲.۳ میلیارد دلار درآمد در سال ۲۰۱۵ شرکت Frost و Sullivan پیشبینی رشد بیش از ۲۵ درصدی تا سال ۲۰۲۰ را می کند که درآمدی معادل ۶۶.۲ میلیارد دلار را عاید شرکت های بازی سازی می کند. تمامی شرکت ها با تقاضای بیشتری در سراسر مناطق و بازارهای کلیدی برای اسباب بازی های واقعی و گوشی های هوشمندی که از بازی ها پشتیبانی می کنند مواجه خواهند شد.

برای درک اینکه ما در آینده شاهد تعداد زیادی از بازی های جدید که تلاش می کنند با تقلید از مدل بازی Pokemon GO به موفقیت برسند خواهیم بود به نبوغ زیادی نیاز نیست(البته بدون داشتن افسانه ی تاریخی و حس نوستالژی طرفداران Pokemon GO). خواه ناخواه عنوان های بسیار بیشتری برای تکرار موفقیت این بازی ساخته خواهد شد اما در هر صورت آینده تکنولوژی واقعیت افزوده و بازی های مبتنی بر مکان آینده ی درخشانی خواهند داشت.

اما قبل از اینکه این اتفاق بیفتد، بی ثباتی ادامه دار و مشکلات فراوان بازی Pokemon GO نیاز است که کار بیشتری بر روی آن ها انجام گیرد . ظاهرا چشم انداز آینده ی بازی های موبایل به آن بستگی دارد.

 

منبع:androidauthority

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

  • آراز گفت:

    واقعا بازی جالبیه. امیدواریم که تو ایران هم به طور رسمی عرضه بشه.البته بعید میدونم