تحقیقات نشان می دهد سایت کیک استارتر توانسته نزدیک به ۳۰۰هزار فرصت شغلی ایجاد کند - تکفارس 
تحقیقات نشان می دهد سایت کیک استارتر توانسته نزدیک به ۳۰۰هزار فرصت شغلی ایجاد کند - تکفارس 

تحقیقات نشان می دهد سایت کیک استارتر توانسته نزدیک به ۳۰۰هزار فرصت شغلی ایجاد کند

علی سیف الهی
۸ مرداد ۱۳۹۵ - 14:52
تحقیقات نشان می دهد سایت کیک استارتر توانسته نزدیک به ۳۰۰هزار فرصت شغلی ایجاد کند - تکفارس 

بنا به مطالعاتی که پرفسور اتان مولیک از دانشگاه پنسیلوانیا داشته است، سایت کیک استارتر توانسته است ۲۶۹هزار شعل تمام وقت و ۲۸۳ هزار شغل نیمه وقت را به وجود آورده و باعث تاسیس ۸۸۰۰ شرکت شود. برای کسب اطلاعات بیشتر با تکفارس همراه باشید.

آقای مولیک که چندین سال است سایت کیک استارتر را زیر نظر دارد، ۶۱۶۵۴ پروژه ی موفق را از سال ۲۰۰۹ تا سال ۲۰۱۵ بررسی کرده تا بفهمد این سایت چگونه به سازندگان سود می رساند. کطالعات ایشان نشان می دهد که به ازای هر دلاری که در داخل سایت پرداخت می شود، ۲.۴۹ دلار در بیرون ساید گردش مالی ایجاد شده و سود را به همراه می آورد و حتی این مقدار در طراحی لباس و غدا بیشتر از این ها نیز می باشد. در کل ایشان تخمین می زنند که سایت کیک استارتر توانسته باری سازندگان مقداری نزدیک به ۵.۳ میلیارد دلار را جمع آوری کرده و ارتباطات آنان را تامین کند.

در کنار لیست کردن دسته ای از تخمین ها، آقای مولیک خاطر نشان کرد که ۳۷ درصد از شرکت کنندگان در این مصاحبه و نظر سنجی گفته اند که پروژه ی آن ها کمکشان کرده تا در مسری رو به جلو حرکت کنند. ۲۱ درصد دیگر نیز گفته اند که توانسته اند پس از راه انداختن یک رقابت موفق پول بیششتری به دست آورند. برخی از فیلم سازان، موسیقی دان ها، نویسندگان و سازندگان بازی های رایانه ای گزارشات انتشارات خود را به لطف پروژه هایشان توانسته اند منتشر کنند. همه ی این اعداد واقعا بسیار عجیب جلوه می کنند اما ارزشی ندارند چون کیک استارتر در جمع آوری این اطلاعات ککم کرده است. این گفته و عهد شرکت کیک استارتر هیچ تاثیری بر آنالیز های پرفسور نداشته است.

در کنار ربط دادن این تخمین ها به هم، آقای مولیک خاطر نشان کرده اند که پروژه هایی همچون هدست واقعیت مجازی آکولوس ریفت و ساعت های هوشمند پبل از این جا کار خود را شروع کرده اند. آکولوس پس از اینکه توسط فیسبوک با قیمت ۲ میلیارد دلا خریداری شد، کار خود را با کیک استارتر به اتمام رساند، در حالی که پبل توانت علاقه ی مردم به ساعت های هوشمند را جلب نماید. هر چند برخی از افراد هستند که دوست دارند ایده های موفق خود را تنها در ذهن خود نگه دارند و کیک استارتر را جایی برای رسیدن به موفقیت نمی دانند. بنا به اعداد و ارقام منتشر شده در سایت، این سایت میزبان ۱۹۶۲۴۰ پروژه ی ناموفق بوده است که رقم بسیار بالایی است. در میان ۱۰۹۶۶۲ کمپین که تواسنته اند به موفقیت برسند، برخی از آن ها با ضریب ۱ به ۱۰ نتوانسته اند به وعده هایی که داده اند عمل کنند و به مشتریان خود محصولاتشان را برسانند و مجبور به باز پس فرستادن پول ها شده اند.

نظر شما درباره ی ای سایت چیست؟ آیا شما نمونه های وطنی این سایت را می شناسید؟

منبع: Engadget

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید