مرسدس بنز از اولین کامیون الکتریکی دنیا رونمایی کرد - تکفارس 
مرسدس بنز از اولین کامیون الکتریکی دنیا رونمایی کرد - تکفارس 

مرسدس بنز از اولین کامیون الکتریکی دنیا رونمایی کرد

علی سیف الهی
۸ مرداد ۱۳۹۵ - 00:01
مرسدس بنز از اولین کامیون الکتریکی دنیا رونمایی کرد - تکفارس 
 شرکت های خودرویی اروپایی در حال سرمایه گذاری های حجیم بر روی خودروهای الکتریکی هستند. شرکت آئودی روز دوشنبه از سه مدل خودروی الکتریکی خود رونمایی کرد و پورشه نیز ۴۰۰ فرصت شغلی جدید را به وجو آورد تا بتواند خودروی Mission E خود را تحقق ببخشد. با تکفارس همراه باشید.

امروز شرکت مادر مرسدس بنز، یعنی شرکت دایملر از اولین کامیون شهری الکتریکی جهان رونمایی کرد، کاری که تعجب همگان را برانگیخت. همانند بیشتر خودرو های الکتریکی دیگر، eTruck در مقایسه با یک کامیون دیزلی امروزی، بسیار کم صدا و در واقع بی صدا است. این کامیون ظرفیت حمل ۲۹ تن بار را دارد. این کامیون اولین کامیونی است که از حالت کانسپت به دنیای واقعی و جاده ها راه می یابد و با خودروی مشابه تسلا که هفته ی پیش کار بر روی آن اعلام شده بود، رقابت می کند.

البته چه چرخ هاب بزرگ مسافت دایره ای بیشتری را طی می کنند و بنابراین محدودیت ۱۲۴ مایلی این کامیون الکتریکی برای محموله های بزرگ زیاد منطقی به نظر نمی رسد. اما صفت شهری این کامیون به کاربرد آن اشاره می کند، خودرویی که بسیار کم صدا و پاک است و بسیار مناسب شهر ها می باشد. دایملر با برنامه ی آزمایشی Fuso Canter E-Cell خود کاربرد بار های مسیر نزدیک را با ها آزمایش کرده است. این در پاییز گذشته شرکت کامیونت های ۴.۸ تنی سبک را به سراسر پرتغال فرستاده است. کامیون الکتریکی eTruck می توانند از حالت کانسپت خارج شوند و پا به دنیای واقعی بگذارند.

بنا به کنفرانس خبری دایملر، این کامیون الکتریکی تا دهه ی آینده به خطوط ساخت منتقل نخواهد شد و هنوز زمان زیادی باقی است تا ما این چنین خودرو هایی را در خیابان ها ببینیم. بنابراین بهبود های تکنولوژیکی هزینه ی باتری کاهش خواهد داشت و بهره نیز افزایش خواهد داشت. البته باید تا زمان عرضه ی این خودرو ها صبر کرد تا واقعیت را فهمید.

نظرات خود درباره ی این کامیون و خودروهای الکتریکی را با ما در میان بگذارید.

منبع: Engadget

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.