ورایزن با ۵ میلیارد دلار یاهو را می خرد - تکفارس 
ورایزن با ۵ میلیارد دلار یاهو را می خرد - تکفارس 

ورایزن با ۵ میلیارد دلار یاهو را می خرد

سعید مزارعی
۴ مرداد ۱۳۹۵ - 16:14
ورایزن با ۵ میلیارد دلار یاهو را می خرد - تکفارس 

اخبار منتشر شده توسط خبرگزاری رویترز خبر می دهند که امروز ورایزن با ۵ میلیارد دلار شرکت یاهو را از آن خود می کند. انتظار می رود اخبار رسمی از این معامله تا چند ساعات آینده که بورس اوراق بهادار نیویورک کار خود را آغاز کند منتشر شود. اگر به یاد داشته باشید، در ماه فوریه بود که شرکت یاهو اعتراف کرد که فروش این شرکت را به عنوان یک استراتژی جایگزین بررسی خواهد کرد.

اگر این اتفاق رخ دهد این دومین غول اینترنتی پس از شرکت AOL در یک سال گذشته است که شرکت ورایزن از آن خود می کند. ورایزن تنها بخش تحقیق و توسعه ی شرکت یاهو را بدست نمی آورد بلکه این شرکت صاحب همه ی تجارت ها و ایمیل و ابزار های پیام رسان شرکت یاهو خواهد شد. دارایی های فیزیکی شرکت یاهو نیز به ورایزن تعلق خواهد گرفت.

بر اساس گزارش رویترز، این معامله به پایان شرکت یاهو به عنوان یک شرکت عملیاتی منجر خواهد شد، تنها چیزی که برای یاهو باقی می ماند ۳۵.۵ درصد از سهام یاهو ژاپن و ۱۵ درصد از هولدینگ علی بابا خواهد بود.

 

ورایزن قصد دارد  سایر بخش های باقیمانده یاهو مانند Yahoo Finance را از طریق دارایی های باقی مانده شرکت AOL از جمله The Huffington Post، Engadget و TechCrunch به همدیگر الحاق کند. هم اکنون سرمایه ی بازار ورایزن چیزی حدود ۲۲۰ میلیارد دلار است(ارزش یاهو در سال ۲۰۰۰ چیزی حدود ۱۲۵ میلیارد دلار بود). مدیر شرکت یاهو مریسا مایر که وظیفه داشت سرکت یاهو را از این وضعیت بحرانی خارج کند انتظار ندارد پس از این انتقال در شغل خود باقی بماند.

منبع:androidauthority

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.