اسنپدراگون ۸۲۱ کوالکام، سریع ترین پردازنده ی ساخته شده است - تکفارس 
اسنپدراگون ۸۲۱ کوالکام، سریع ترین پردازنده ی ساخته شده است - تکفارس 

اسنپدراگون ۸۲۱ کوالکام، سریع ترین پردازنده ی ساخته شده است

علی سیف الهی
۲۲ تیر ۱۳۹۵ - 22:31
اسنپدراگون ۸۲۱ کوالکام، سریع ترین پردازنده ی ساخته شده است - تکفارس 

کوالکام به تازگی از پردازنده ی اسنپدراگون ۸۲۱ خود رونمایی کرد. این پردازنده ی موبایل، از پردازنده ی قبلی خود، یعنی اسنپدراگون ۸۲۰، نزدیک به ۱۰ ردصد قوی تر می باشد. با تکفارس همراه باشید.

هر چند که این پردازنده، جایگزینی برای اسنپدراگون ۸۲۰، که در بیشتر گوشی های پرچمدار و رده بالا همانند سامسونگ گلکسی اس ۷، اس ۷ اج، اچ تی سی ۱۰ و سونی اکسپریا ایکس پرفورمنس، استفاده می شود نخواهد بود. به جای آن، کوالکام می گوید که: “اسنپدراگون ۸۲۱ طراحی شده است تا قدرت رقابت کوالکام را تکمیل و گسترش دهد”. به بیانی دیگر این پردازنده به عنوان پردازنده ای میان نسلی برای گوشی های پرچمدار و رده بالا خواهد بود تا پردازنده ی نسل بعد از راه برسد.

برای رسیدن به سرعت بالاتر، کوالکام سرعت این پردازنده ی ۱۴ نانومتری را از ۲.۱ گیگاهرتز در اسنپدراگون ۸۲۰ به ۲.۴ گیگاهرتز رسانده است. در بخش های دیگر، این پردازنده بیشتر آن ها را از تکنولوژی های اسنپدراگون ۸۲۰ به عاریت گرفته است. این تکنولوژی ها شامل مودم ۶۰۰ مگابیت بر ثانیه ای LTE، نسل چهارم ارتباطات بی سیم X12، تکنولوژی صدای Ultra HD برای کیفیت بهتر تماس ها و Upload+ برای سرعت بالاتر دانلود می شوند. در همان زمان، این پردازنده سرعت بسیار عالی ای را ارائه می کند و طول عمر باتری زیادی دارد و عملکرد بالاتری از خود نشان می دهد.

اسنکه کدام یک از گوشی ها از این پردازنده ی اسنپدراگون ۸۲۱ استفاده خواهند کرد، گفته نشده است، اما از کاندیدا های احتمالی که از این پردازنده استفاده خواهند کرد، می توان به گوشی نکسوس اچ تی سی و زن فون ۳ ایسوس اشاره کرد. همچنین گفته شده است که از این پردازنده برای نمایشگر های واقعیت مجازی موبایل و دیگر دستگاه های جدید استفاده خواهد شد و انتخاب اول گوشی های موبایل و تبلت ها خواهد بود.

این سخنان می توانند تائید نمایند که ما در آینده خواهیم توانست شاهد هدست های واقعیت مجازی موبایل به صورت جداگانه باشیم( که برای کار کردن نیاز به گوشی هوشمند نخواهند داشت، مانند هدست واقعیت مجازی گیر سامسونگ). چیزی در حدود آنچه که گوگل در کنفرانس I/O خود در ماه می تائید کرد. ما برای فهمیدن حقایق زمان زیادی لازم نیست که منتظر بمانیم و شما می تواند انتظار دستگاه های ارتباطی را داشته باشید که با پردازنده ی اسنپدراگون ۸۲۱، در نیمه ی دوم سال ۲۰۱۶ عرضه می شوند. پس با ما همراه باشید تا در صورت معرفی هر نوع وسیله ای، شما را در جریان آن قرار دهیم.

منبع: Engadget

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید