اپل نسخه ی بتای iOS 10 را به صورت همگانی منتشر کرد - تکفارس 
اپل نسخه ی بتای iOS 10 را به صورت همگانی منتشر کرد - تکفارس 

اپل نسخه ی بتای iOS 10 را به صورت همگانی منتشر کرد

علی سیف الهی
۱۸ تیر ۱۳۹۵ - 22:26
اپل نسخه ی بتای iOS 10 را به صورت همگانی منتشر کرد - تکفارس 
 اپل امروز نسخه ی بتای سیتم عامل گوشی آیفون خود iOS10 را به صورت همگانی عرضه کرد و به کسانی که گوشی های آیفون ۵ را بالاتر را دارند این فرصت را داد تا بتوانند بیلد بعدی این سیستم عامل موبایل اپل را امتحان کنند. با تکفارس همراه باشید.

البته در نظر داشته باشید که این نسخه با باگ ها و ایراد های مختلفی همراه است و کاربران آن تجربه ای را که در نسخه های نهایی بلید های این سیستم عامل را داشتند، در این نسخه نخواهند داشت. برای این که در این برنامه ثبت نام کنید، باید به صفحه ی مخصوصی که در سایت اپل وجود دارد مراجعه کنید و برای برنامه ی بتا ثبت نام نمایید. شما می توانید هر وقت که دلتان خواست و از استفاده از این سیستم عامل خوشحال نشدید، از برنامه انصراف دهید.

در میان قابلیت های جدیدی که  در iOS 10 وجود دارد، صفحه ی قفل گوشی دگرگون شده است. باید با عبارت Slide to unlock خداحافظی کنید و به جای آن با یک بار فشار دادن دکمه ی هوم گوشی آیفون شما باز خواهد شد و با فشار دوباره ی این دکمه، شما به صفحه ی اصلی هدایت خواهید شد. کشیدن از سمت چپ در هر مکانی، برنامه ی دوربین را باز خواهد کرد. برای آن ها هم که از اجرای فناوری فورس تاچ اپل خوششان می آید، باید عرض کنیم که ۳D Touch کار های بیشتری را در iOS 10 انجام می دهد. در کنترل سنتر گوشی، این فناوری بیشتر به کار می آید. برای مثال شما می توانید با استفاده از این قابلیت، سه سطح مختلف از فلش گوشی را به اجرا بگذارید.

برنامه ی مسیج نیز میزبان بسیاری از قابلیت های iOS 10 شده است که شامل اموجی های بیشتر و جوهر نامرئی می شود. جوهر نامرئی به فرد اجازه می دهد تا بخش هایی از پیام را مخفی بفرستد و تا زمانی که دریافت کننده صفحه را نخراشیده است نمایش داده نشود. انیمیشن های بک گراند نیز توجه بیشتری را متوجه نامه های رسمی می کنند و نامه های دست نویس نیز قابلیت ارسال را دارند.

دوباره عرض می کنیم که در نظر داشته باشید که فعلا در این نسخه ی بتا، همه چیز به صورت عالی کار نخواهد کرد. اما اگر شما از آن دسته افرادی هستید که نمی توانید صبر کنید تا در نسخه های رسمی قابلیت های جدید را مشاهده کنید، بهتر است جلو رفته و در برنامه ی نسخه ی بتا ثبت نام کنید. نظر ما این است که اگر شما یک دستگاه iOS ای قدیمی دارید، بهتر است روی این گوشی این نسخه ی بتا را پیاده سازی نمایید. استفاده از نسخه ی بتا در کار های روزمره، شما را سریعا خسته می کند و از کارتان پشیمان می شوید.

برای اطلاع شما، در لیست زیر، دستگاه هایی که خواهند توانست نسخه ی دهم سیستم عامل موبایل iOS را دریافت کنندف قرار گرفته است:

  • iPhone 5 and later
  • iPad mini 2 and later
  • iPad 4th gen and later
  • iPod Touch 6th gen

نظر شما در این باره چیست؟ اگر گوشی آیفون دارید، در این برنامه ی بتا ثبت نام می کنید؟

منبع: PhoneArena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.