اپل در حال از دست دادن بازار فروش خود در چین است - تکفارس 
اپل در حال از دست دادن بازار فروش خود در چین است - تکفارس 

اپل در حال از دست دادن بازار فروش خود در چین است

علی سیف الهی
۱۷ تیر ۱۳۹۵ - 23:49
اپل در حال از دست دادن بازار فروش خود در چین است - تکفارس 

چین بزرگترین بازار برای گوشی های هوشمند است و به همین دلیل بازار مهمی باری شرکت اپل و گوشی آیفون محسوب می شود. اما افق های روشن اپل در چین در حال غروب هستند و خود شرکت اپل نیز به این موضوع پی برده است. با تکفارس همراه باشید.یکی دو ماه پیش بود که اپل با گزارش فروش سه ماه ی اول امسال، اعلام کرد که فروش نقطه به نقطه ی سالیانه ی آیفون برای اولین بار در تاریخ خود، افت فروش را تجربه کرده است. فروش در منطقه ی چین بزرگ( که شامل هنگ کنگ، ماکائو، تایوان و خود سرزمین چین می شود) افت ۲۶ درصدی داشته و به ۱۲.۴۹ میلیارد دلار رسیده است.

بنا به گزارش Counterpoint Research آیفون در سه ماهه ی اول امسال توانسته تنها ۱۰.۸% از کل گوشی های به فروش رفته در چین را به نام خود ثبت کند که نسبت که بازه ی مشابه سال قبل که ۱۲% بود، افت داشته است. نشریه ی بلومبرگ این نکته را گوش زد کرده است که اپل به جایگاه پنجم فروشندگان گوشی در چین که بزرگترین بازار فروش گوشی های هوشمند جهان است، تنزل پیدا کرده است.

شرکت های محلی چینی در حال گرفتن فرمان کنترل بازار در دست خود هستند. ۵۳% از کل گوشی های به فروش رفته در چین در سه ماهه ی اول امسال، توسط شرکت هایی که برای چینی ها آشنا هستند همانند شیائومی، هوواوی، ویوو و اپو تولید شده اند. در همین حال اپل تمرکز و توجه خود را متوجه سمت دومین بازار بزرگ فروش گوشی های هوشمند، یعنی هند، کرده است.
در سه ماه گذشته، فروش سال به سال گوشی آیفون در این کشور رشدی ۵۳ درصدی را تجربه کرده است. تنها مشکلی که با این بازار بزرگ هند وجود دارد، سرانه ی پایین درآمد سالیانه ی ۱۵۰۰ دلاری است. به همین علت بیشتر جمعیت هند نمی توانند گوشی های رده بالا را تهیه نمایند و به مدل هایی با قیمت پایین قناعت می کنند. ۷۰% گوشی هایی که در سال گذشته در هند خریداری شدهاند قیمتی ۱۵۰ دلار یا کمتر داشتند. در همین حال پر فروش ترین گوشی آیفون که در این کشور در حال فروش است، گوشی آیفون ۵s است که قیمتی معادل ۳۰۰ دلار دارد. به همین دلیلل و برای فروش گوشی هایی با قیمت پایین، اپل به دنبال مجوز هایی برای فروش آیفون های رفیربیش است. هر چند که دولت هند با این برنامه ی اپل مخالفت کرده و اجازه نداده است که گوشی های رفیربیش شده به کشور هند وارد شود.

نظر شما در این باره چیست؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع: Phonearena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.