بهترین راه حل مقابله با باج‌افزارها - تکفارس 
بهترین راه حل مقابله با باج‌افزارها - تکفارس 

بهترین راه حل مقابله با باج‌افزارها

اخبار رسمی
۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - 15:18
بهترین راه حل مقابله با باج‌افزارها - تکفارس 

با مشاهده اخبار حملات باج افزارها به کامپیوتر کاربران،تاکنون سازمان ها آسیب ها و هزینه های بالایی را متحمل شده اند. راه‌های متعددی مانند به روز بودن آنتی ویروس و فایروال آن، به روز بودن سیستم عامل و نرم افزارهای نصب شده برروی کامپیوتر و .. برای مقابله با باج‌افزارها ارایه شده است. با این وجود هیچ یک از آنها نتوانسته است انگونه که باید و شاید مؤثر عمل کنند.

امیر فولادوند مدیریت فنی شرکت داده رایانش ابری پردیس،  تهیه نسخه پشتیبان از کلیه کلاینت‌ها در سازمان را بهترین راه محفاظت در برابر نسل جدید از باج افزارها دانست.

وی با اشاره به هزینه بالای گرفتن نسخه پشتیبان از تمامی کلاینت‌های سازمانی نرم‌افزارVMware Mirage را راه حلی مطمئن برای مقابله با حملات باج‌افزارها عنوان کرد.

باج افزار چیست؟

این روزها استفاده از باج‌افزارها، تبدیل به یک حرفه و تجارت بزرگ شده است. باج افزار‌ها نوع خاصی از بدافزار‌ها هستند که با ورود به رایانه یا موبایل فرد قربانی امکان دسترسی فرد را به اطلاعات خود از بین می‌برند. این بدافزار سپس به قربانی پیام می‌دهد که در صورت نیاز به بازیابی اطلاعات خود باید مبالغی به حساب فرد مجرم یا همان باج گیر بپردازد تا اطلاعات قفل شده قابل دسترسی شوند. باج افزار‌ها با روش‌های مختلفی مانند کرم‌ها و ویروس‌ها منتشر می‌شوند و پس از نصب و اجرا دسترسی کاربر اصلی مانند رمزگذاری هارددیسک را مسدود می‌کند.

روش‌های آلوده شدن به باج افزار

  • باز کردن یک ایمیل حاوی ضمیمه مخرب
  • اتصال به دستگاه‌های جانبی USB مثلmemory، هارد اکسترنال،mp3 player و …
  • استفاده از CD یا DVD آلوده

نحوه جلوگیری از ورود باج افزار

  • تهیه نسخه پشتیبان از فایل ‌های موجود در کامپیوترهای کاربران
  • عدم پاسخ به ایمیل‌های ناشناس یا ایمیل‌هایی را که در قسمت Spam ایمیلتان قرار دارند.
  • اطمینان از وجود آنتی ویروس و دیوار آتش و Antispyware به روز روی کامپیوتر.
  • نصب اصلاحیه‌های امنیتی سیستم عامل

نرم‌افزار VMware Mirage چیست؟

نرم‌افزار VMware Mirage راهکاری منحصر به فرد برای مدیریت و بازیابی اطلاعات دسکتاپ‌های کاربران می‌باشد. به طور خلاصه می‌توان گفت با استفاده از VMware Mirage مدیریت دسکتاپ ها به صورت متمرکز، اما استفاده از منابع به صورت پراکنده و با تکیه بر منابع هر کدام از PCها صورت می‌گیرد.

مزایای کلیدی این نرم افزار VMware Mirage:

  • مدیریت متمرکز و یکپارچه اطلاعات کاربران
  • استفاده بهینه از پهنای باند شبکه و بهره گیری از تکنولوژی Dedupliaction

علاقه‌مندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر ، با کارشناسان شرکت داده رایانش از طریق اطلاعات ارائه شده در این لینکدر تماس باشند.

 

### پایان خبر رسمی

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید