Apple به خرید Netflix تمایل دارد - تکفارس 
Apple به خرید Netflix تمایل دارد - تکفارس 

Apple به خرید Netflix تمایل دارد

پژمان دستوریان
۷ خرداد ۱۳۹۵ - 22:25
Apple به خرید Netflix تمایل دارد - تکفارس 

Apple پیشتر برای ورود به عرصه شبکه های کابلی،جهت خرید Time Warner Cable مذاکرات مقدماتی ای انجام داده بود اما آن توافق هرگز صورت نپذیرفت. Financial Times در گفتگو با یک منبع داخلی که نخواست نامش فاش شود اذعان داشت:

آن معامله به دلیل چشم داشتن اپل به یک گزینه بهتر،لغو شد.ولی افزود: معاون ارشد رییس کل Eddy Cue این ایده را Olaf Olafsson،مسئول استراتژی شرکت مطرح کرده بود.این ایده در نهایت سرانجامی نداشت و ملاقات های بین Cue and Olafsson شامل مدیرعاملان اپل و تایم وارنر یعنی Tim Cook و Jeff Bewkes نمیشد.

بنابه گزارش Financial Times report،این حقیقت ممکن است مربوط به تمایل اپل به خرید یک شبکه پخش ویدئو همچون Netflix باشد.شاید آنها درنهایت بخواهند شبکه مختص به خود را راه اندازی کنند.این اطلاعات از طریق یک شخص گمنام که برای اپل کار میکند درز گردیده بنابراین،درصد صحت این گفته ها تظمین شده نیست.

هیچ یک از مسئولین Apple or Netflix برنامه های آتی خود را معرفی نکردند و این با عقل جور در میاید.Apple در حال حاضر برنامه اختصاصی خود،یعنی سرویس iTunes music and video را دارد که البته به کاربران اجازه خرید و یا اجاره ویدئوها را میدهد،نه استریم کردن آن ها را.

خرید یک سرویس پخش ویدیو حول محور پیشنهادات رسانه ای جریان اپل، که شامل Apple Music میگردد.با کاهش فروش بخش،”فروش موسیقی های دیجیتالی”اپل مجبور به بهبود و خلق نکات بنیادین Apple Music شده که در حال حاضر طبق آخرین آمار،بیش از ۱۱ میلیون مشترکین را در بر دارد.

با کاهش درامدزایی بخش فیلم و سریال های دیجیتالی، اپل به سمت جریان خدماتی مانند netflix خواهد رفت.اپل همچنین پیشتر برای ساخت یک سرویس اینترنت اشتراک ویدیو با ارائه دهندگان محتوا،تلاش کرده بود اما این شرکت قادر به مذاکره و معامله به قیمت گذاری برای مصرف کننده نبوده است.
با بیش از ۲۳۰ میلیار دلار ارزش کل شرکت اپل در بانک،آنها قادرخواهند بود تا Netflix را به قیمت ۴۳ میلیارد خریداری کنند،اما در صورت وقوع این اتفاق،احتمال استفاده از iTunes ID برای ورود به نتفلیکس،دور از ذهن نخواهد بود.
Netflixیکی از برترین شبکه های کابلی/اینترنتی در سطح دنیاست که سریال های زیبایی نظیر DareDevil،House of Cards و… را تولید کرده که توانسته نظر بسیاری از مردم را به خود جلب کند.

 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید