روسیه در حال کار بر روی تاکسی فضایی است - تکفارس 
روسیه در حال کار بر روی تاکسی فضایی است - تکفارس 

روسیه در حال کار بر روی تاکسی فضایی است

علی سیف الهی
۶ خرداد ۱۳۹۵ - 21:06
روسیه در حال کار بر روی تاکسی فضایی است - تکفارس 

یک شرکت روسی اعلام کرده است که در حال کار بر روی یک تاکسی فضایی است که اجازه می دهد تا فضانوردان از ایستگاه بین المللی فضایی مستقیما به ماه بروند. این طرح در یک کنفرانس بین المللی اکتشافات فضایی در مسکو مطرح شد و گزارش آن توسط راشا تودی اعلام گردید. با تکفارس همراه باشید.

 

این هواپیما که قبلا Ryvok نام داشت، قرار است به طور دائم به ISS وصل باشد و محموله ها و افراد را به سطح ماه انتقال دهد. هر پرواز به وسیله ی سوختی که در بلوک شتاب دهنده است، قدرت می گیرد. این سوخت از زمین و پشت یکی از راکت های روسیه به فضا برده می شود. این گزارش شرح می دهد که این راکت به نظر می آید Angara A5 باشد، یک وسیله ی سنگین وزن که در آینده جای راکت های سایوز را خواهد گفت و جایگزین آن خواهد شد.

زمانی که باید به ایستگاه بین المللی فضایی برگردند، هواپیما ماه را ترک خواهد کرد و سفری ۵ روزه را شروع خواهد نمود. برای اینکه سرعتش را زمانی که به مقصد می رسد کم کند، از یک چتر ۵۵ متر مربعی استفاده خواهد نمود تا سرعتش همانند یک چتر باز در مسابقات، را کاهش دهد. حداقل که بر روی کاغذ این روش کارآمد است. انتظار می رود ساخت این هواپیما تا سال ۲۰۲۱ اتمام یابد و اولین پروازش را در سال ۲۰۲۳ انجام خواهد داد. شرکت سازنده گمان می کند که کانسپت این هواپیما برای اجرا و پیاده سازی، ارزان و سریع خواهد بود و شما مجبور نیستید که صبر کنید تا موشک های Angara برای انتقال انسان ها گواهی دریافت نماید.

منبع : Engadget

انتهای پیام/.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.