اپل در حال استخدام متخصصین حوزه ی شارژ بی سیم است - تکفارس 
اپل در حال استخدام متخصصین حوزه ی شارژ بی سیم است - تکفارس 

اپل در حال استخدام متخصصین حوزه ی شارژ بی سیم است

علی سیف الهی
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ - 21:27
اپل در حال استخدام متخصصین حوزه ی شارژ بی سیم است - تکفارس 

هفته ی پیش، یکی از کارمندان سابق استارتاپ uBeam که در رابطه با حوزه ی شارژ بی سیم است، نقد های تندی را درباره ی این شرکت در وبلاگش منتشر کرد. با تکفارس همراه باشید.او uBeam را با استارتاپ نه چندان موفق Theranos مقایسه کرد و گفت که uBeam هیچ نمایش تمام عیاری نداشته است چون تکنولوژی این استارتاپ، آن طوری که در تبلیغات گفته شده بود، کار نمیکرد. این محصول تنها در فاصله ای کوتاه می توانست بی سیم شارژ کند. او افزود که قوانین پایه ی فیزیک، اجازه ی تجاری سازی این محصول را نمی داد.

زمانی که در لینکداین دنبال هویت این بلاگر می گشتیم، به نکات جالبی برخورد کردیم. در دو ماه گذشته، دو نفر از متخصصین uBeam در حوزه ی شارژ بی سیم و تکنولوژی امواج اولتراسوند، توسط اپلل استخدام شده اند. در واقع، اطلاعات عمومی استخدام های اپل موجود در لینکداین نشان از این داشت که استخدام این دو نفر، بخش کوچکی از برنامه ی اپل است. در دو سال گذشته، اپل چندین نفر از متخصصین حوزه ی شارژ بی سیم را به استخدام خود درآورده است.

برخی از استارت آپ ها مدعی اند که به تکنولوژی غیر قابل باوری دست یافته اند.

اوایل امسال، بلومبرگ گزارش داده بود که اپل امیدوار است بتواند شارژ بی سیم را به آیفون سال ۲۰۱۷ خود اضافه کند. در این گزارش بلومبرگ مشخص کرده است که  اپل دنبال ساخت پد های شارژ بی سیم جدیدی است که شما را از کابل بی نیاز می کند، اما دستگاه شما را کاملا آزاد نمی گذارد. بنا به منابع بلومبرگ، اپل می خواهد که تکنولوژی پیشرفته تری را به کار گیرد تا شما بتوانید در سرتاسر اتاقتان، در حالی که از گوشیتان استفاده می کنید آن را شارژ کنید.

البته این همان قولی است که uBeam داده بود. همانطوری که بلومبرگ اشاره می کند، اپل پتنت های این ایده را سال ها قبل ثبت کرده است. به سال ۲۰۱۰ بر می گردیم، جایی که این شرکت پتنتی را ثبت کرده بود که به شما اجازه می داد از کامپیوتر شخصی خود به عنوان ایستگاه شارژ، برای شارژ موبایل های مختلف در مجاورت آن استفاده کنید. برد مفید این ایستاگه، سه فیت بود که با استفاده از فناوری تشدید میدان مغناطیسی نزدیک، عملی می شد. اما uBeam امیدوار است بتواند از امواج اولتراسوند بتواند استفاده کند.

دو شرکت دیگر، Ossia و Energous، ادعاذ می کنند که تکنولوژی شارژ بی سیم ار فواصل دور را دارند. اما این ادعا نیز راه سختی برای تجاری سازی دارد. پتنت های Ossia، بر روی استفاده از امواج میکروویو باری انتقال بی سیم انرژی، متمرکز است، در حالی که Energous مدعی است از فرکانس های رادیوییی استفاده می کند.

اپل در حال سازمان دادن هزینه های تحقیق و توسعه ی خود است.

روش های بسیاریی برای استفاده از فناوری های جدید در شارژ بی سیم وجود دارد، و اپل برنامه های بسیاری برای متخصصینی که استخدام کرده دارد. ساعت هوشمند این شرکت با شارژ بی سیم کار میکند- البته نه از فواصل دور – که می تواند توضیحی باشد بر این که چرا اپل دو سال است در حال استخدام متخصصین است. این شرکت همچنین مهندسین بسیاری را که در زمینه ی تکنولوژی اولتراسوند مهارت دارند را استخدام کرده تا بر روی ابزار های پوشیدنی حساس  لمسی کار کنند. پس، استخدام های اخیر متخصصین uBeam، می تواند با هدف توسعه ی تکنولوژی نامربوط به شارژ بی سیم باشد. البته اپل در این مورد هیچ اظهار نظری نداشته است.

تصورش سخت است که اپل در حوزه ی شارژ بی سیم سرمایه گذاری نکند. گزارش های اخیر این شرکت، حاکی از افت فروش آیفون برای اولین بار در ۱۳ سال گذشته بودند. باید منتظر باشیم تا ببینیم اپل برای افزایش فروش گوشی های خود، چه تکنولوژی جدیدی در آن ها به کار خواهد بست.

منبع : Engadget

انتهای پیام/.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.