انویدیا GTX 1080، رونمایی شد. قدرتی باور نکردنی با قیمتی باور نکردنی - تکفارس 
انویدیا GTX 1080، رونمایی شد. قدرتی باور نکردنی با قیمتی باور نکردنی - تکفارس 

انویدیا GTX 1080، رونمایی شد. قدرتی باور نکردنی با قیمتی باور نکردنی

علی سیف الهی
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ - 21:51
انویدیا GTX 1080، رونمایی شد. قدرتی باور نکردنی با قیمتی باور نکردنی - تکفارس 

ماه پیش بود که انویدیا گوشه ای از قدرت معماری جدید پاسکال خود را با گرافیک های P100 که مخصوص کاربرد های سنگین محاسباتی سرور ها بودند، نشان داد. حالا این شرکت آماده است تا قدرت کامل این معماری جدید را با معرفی کارت گرافیک GeForce GTX 1080 به رخ بکشد! با تکفارس همراه باشید.

همانطور که انتظار داشتید این کارت بسیار پر قدرت است. آقای جن سون هوانگ، مدیرعامل انویدیا در لابلای سخنان خود گفت که این کارت گرافیک جدید، از قویترین کارت گرافیکی قبلی انویدیا، یعنی از کارت ۱۰۰۰ دلاری تایتان ایکس، سه برابر قوی تر است.

NVIDIA+GTX1080+event+1

 

همچنین کارت گرافیک ۱۰۸۰ از دو کارت گرافیک GTX980 که  SLI شده اند قدرت بیشتری دارد. همچون P100، این کارت گرافیک از تکنولوژی ساخت ۱۶ نانومتری FinFET بهره می برد که این اندازه ی کوچک باعث می شود این کارت قدرت بیشتری داشته و در صدر جدول سریع ترین کارت گرافیک ها قرار گیرد.

مدیرعامل انویدیا گفت: ” GTX 1080 بزرگترین جهش گرافیک، بزرگترین جهش چیپ و بزرگترین جهش پردازنده در تاریخ بشر است.” همچنین او افزود که بودجه ی تیم تحقیق و توسعه برای کارت جدید چندین میلیارد دلار بوده است  و کار توسعه این کارت دو سال طول کشیده است. او همچنین گفت: ” من مطمئن ام شما می توانید به مریخ بروید!.”

انویدیا اشاره دارد که کارت گرافیک ۱۰۸۰ کارت رویایی بازیبازان است. قبل از معرفی این کارت، هوانگ نمایی از داخل چند عنوان جدید مانند Devision و Rise Of Tomb Rider را نشان داده بود که در آخرین تنظیمات گرافیکی و بر روی ۶۰ فریم اجرا می شدند. او بعد ها فاش کرد که همه ی این بازی ها روی این کارت گرافیک جدید اجرا می شدند.

بازی تام رایدر معلوم ساخت که کارت گرافیک ۱۰۸۰ چقدر سریع است. هنگامی که هوانگ وضعیت کارت گرافیک را نشان داد، معلوم شد که هسته ی این کارت گرافیک در هنگام اجرای بازی تام رایدر در فرکانس ۲٫۱ گیگاهرتزی و مموری در فرکانس ۵٫۵ گیگاهرتزی فعالیت داشتند. این سرعت تا به حال در هیچ گرافیکی دیده نشده بود. خیلی توجه شما را جلب کرد، نه؟. ۱۰۸۰ فقط توسط هوا خنک می شود. دمای این کارت گرافیک ۶۷ درجه ی سلسیوس بود که نسبتا به کارت گرافیک های نسل های پیش، گرم است، اما امروزه کارت های گرافیک در محدوده ی ۶۵ درجه فعالیت می کنند.

در میان دیگر تکنولوژی های این کارت، ۱۰۸۰ فناوری “تصویر همزمان چندگانه” را ارائه می کند که به بازی ها کمک می کند تا در مانیتور های عریض ۲۱*۹، پرش و پریدگی کمتری داشته باشند. همچنین این فناوری به کارت گرافیک کمک می کند تا در پردازش تصاویر واقعیت مجازی، بهتر عمل کند. هوانگ مدعی است که ۱۰۸۰ عملکردی دو برابری نسبت به کارت گرافیک تایتان ایکس در استفاده از این فناوری برای پردازش تصاویر واقیت مجازی دارد.

کارت گرافیک GTX 1080 روز ۲۷ می با قیمت ۵۹۹ دلار در نسخه ی معمولی، و ۶۹۹ دلار در نسخه ی مخصوص عرضه خواهد شد. همچنین کارت گرافیک GTX 1070 در تاریخ ۱۰ ژوئن با قیمت ۳۷۹ دلار برای نسخه ی معمولی، و ۴۴۹ دلار برای نسخه ی مخصوص، عرضه خواهد شد.

انویدیا اطلاعات فنی زیادی از این کارت های گرافیک منتشر نکرده است اما اطلاعاتی که منتشر کرده به قرار زیر است:

کارت گرافیک ۱۰۸۰ دارای قدرت خروجی ۹ ترافلاپی و ۸ گیگابایت حافظه با تکنولوژی GDDR5X است. کارت گرافیک ۱۰۷۰ نیز دارای قدرت خروجی ۶٫۵ ترافلاپی است که از قدرت تایتان ایکس بیشتر می باشد. همچنین این کارت دارای حافظه ی ۸ گیگابایتی با تکنولوژی GDDR5 می باشد. هر بازیباز حرفه ای می داند که GTX 1070 برای اجرای بازی های ویدئویی ایده آل است.

ذکر این نکته ضروریست که امسال انویدیا تنها دارای سخت افزار جدید نیست. AMD نیز قرار است که این تابستان از کارت های گرافیکی خود با فناوری جدید پولاریس رونمایی کند، قرار است این فناوری جدید روی مصرف بهینه متمرکز گردد. آن طور که مشخصات این فناوری جدید بر می آید، کارت های گرافیک بر پایه ی پولاریس، مناسب لپ تاپ های گیمینگ هستند چون قرار است قیمتی بسیار پایین داشته باشد.

انویدیا همچنین امروز از یک دوربین برای عکس برداری از محیط بازی، پرده برداشت. آنسل همان تکنولوژی است که می تواند واقعیت مجازی را بیشتر به واقعیت نزدیک کند.

منبع: Engadget

انتهای پیام/.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید