عملکرد بی نظیر PS4 در سال مالی گذشته |PSN موفق در مقابل شبکه Nintendo - تکفارس 
عملکرد بی نظیر PS4 در سال مالی گذشته |PSN موفق در مقابل شبکه Nintendo - تکفارس 

عملکرد بی نظیر PS4 در سال مالی گذشته |PSN موفق در مقابل شبکه Nintendo

پژمان دستوریان
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ - 20:32
عملکرد بی نظیر PS4 در سال مالی گذشته |PSN موفق در مقابل شبکه Nintendo - تکفارس 

الان در بهترین زمان سال مالی،برای بررسی پیشبرد و عملکرد شرکت ها در حوزه بدست گرفتن نبض بازار و مخاطبان هست و از طرفی،ما شرکت های Apple, Nintendo و Facebook را پیش رو داریم اما اینبار نوبت به Sony رسیده تا خودی نشان دهد.

جای تعجب نیست که PS4 بزرگترین خوردکننده رقبای سونی تا کنون است.بخش بازی و واحد نتورک شرکت مذکور سالانه رشد ۱۱٫۸ درصدی را تجربه میکنند که به خوبی فروش آنها در بازار موبایل با افزایش ۲۰%،بخش موزیک با ۱۰٫۴% و Sony Pictures division با رشد ۶٫۸% میباشد.

اما درامد بدست آمده از آن بازی ها به واحد پول ژاپن،۵۲۹ billion yen میشود که از کل فروش شبکه ای همتای خود یعنی کمپانی Nintendo با مبلغ ۵۰۴،۴۰۰،۰۰۰،۰۰۰ ¥ (۵۰۴٫۴ billion yen ) بیشتر است.

 

Good times for PS4

سونی اعلام کرد که در سال مالی گذشته آنها ۱۷٫۷ میلیون کنسول پلی استیشن ۴ را فروخته اند که اگر بخواهیم فروش کل آن از زمان عرضه تا کنون را در نظر بگیریم (به نقل از کاربر توئیتر ZhugeEx’s estimate) چیزی حدود ۴۰ میلیون فروش داشته است.

هرچند در آن سر میدان، Microsoft اطلاعات کاملی از آمار و ارقام فروش ارائه نکرده اما فروش Xbox One را چیزی حدود ۲۰ میلیون نسخه میتواند حدس زد.البته اینها تماما حدس و گمانه زنی میباشد و تا زمان انتشار اطلاعات رسمی از مایکروسافت،نمیتوان با اطمینان راجع به آن سخن گفت.

دیگر عملکرد سونی در بخش PSN قافلگیرکننده نیست.طرح Sony’s PlayStation Plus هرماه پیشنهادات جالبی و ترکیبی ای برای کاربران خود ارائه میکنند که به خودی خود وسوسه کننده است.این درحالی ـست که بخش خدمات رسانی سونی بیش از ۲۰۰ بازی درخواستی را برای کاربران در نظر دارد.

با توجه به گزارش مالی منتشر شده،بنظر میرسد که این نسل،باب میل سونی و تا به اینجا پیروز رقابت سه جانبه میان مایکروسافت و نینتندو بوده است.با این حال شایعاتی به گوش میرسد که Sony قصد دارد با ارتقاء PS4 از جنبه های سخت افزاری و کمی ظاهری،قدرت کنسول را افزایش دهد که ظاهرا نام آن PS4.5 یا PS4K ـست که انتظار میرود قابلیت تماشا با کیفیت ۴k را نیز به این کنسول اضافه میکند.اما خبر نامبرده چندان به مذاق سازندگان و کاربران خوش نیامده،چراکه کاربران معتقد اند به نوعی تجارت کثیف و خیانت در حق مشتی مداریست،چرا که اگر آنان از وجود چنین چیزی آگاه بودند هرگز PS4 را نمیخریدند و منتظر PS4.5 میماندند.از سمتی دیگر صدای اعتراض سازندگان بازی های رایانه ای به گوش میرسد که آنان نیز با این عمل مخالفند،چراکه هزینه ساخت و پورت بازی بر روی کنسول جدید گزاف خواهد بود و ارزش وقت و سرمایه گذاری بیشتر را ندارد.

با این حل سونی خبر عرضه کنسول جدید را نه تکذیب و نه تائید کرده است.منتظر ارائه اطلاعات بیشتر تا E3 2016 یا به اختصار Electronic Entertainment Expo 2016 باشید

از طرفی دیگر گویا نینتند مشغول ساخت کنسول جدیدی با نام رمز NX است که گفته میشود قدرتی فراتر از نسل فعلی دارد.حال میبایست منتظر ماند و دید که در رقابت جاری کدام شرکت ها پیروز میدان خواهند بود.خبر های از مایکروسافت پیرامون نسخه slim دستگاه Xone به گوش میرسد که بحث فعلی را حتی داغ تر از پیش میکند.

نظر شما در این باره چیست؟با ما در میان بگذارید

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.