معرفی ۵ شبکه اجتماعی برتر بر روی سمارتفون ها - تکفارس 
معرفی ۵ شبکه اجتماعی برتر بر روی سمارتفون ها - تکفارس 

معرفی ۵ شبکه اجتماعی برتر بر روی سمارتفون ها

پژمان دستوریان
۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ - 12:44
معرفی ۵ شبکه اجتماعی برتر بر روی سمارتفون ها - تکفارس 

این روز ها حال و هوای شبکه های اجتماعی بسیار پر حرارت است و تقریبا به عضو ثابت دنیای ما نبدیل شده که روز به روز بر اعضای فعال آن افزوده میشود.حال در این مبحث کوتاه قصد داریم تا بهترین اپلیکیشن های اجتماعی برو روی گوشی های هوشمند را بررسی و به شما معرفی کنیم.

pinterest-logo

۵- pinterest

 

دنیا پر است از افراد نخبه و خوش ذوق.ممکن است خیلی از ما ها به ایده هایی برای عملی کردن مقاصدمان نیاز داریم.pinterest دقیقا یک شبکه اجتماعی برای به اشتراک گذاشتن ایده ها و عقاید افراد گوناگون است که این روز ها بسیار پر طرفدار شده است.از قابلیت هایی که نسبت به اپ های مشابه متمایز کند،وجود پرینت کردن پست دیگران در پروفایل خود(share)کمک از ایده های دیگران بابت بهبود بخشیدن به پروژه های شخصی،استفاده از نظرات دیگران برای رفتن به سفر های تفریحی و… را میتوان نام برد.

استفاده از pinterest به کسانی که قصد دارند تا افکار و ایده های خود را با سایر دنیا به اشتراک بگذارند پیشنهاد میشود.

 

1426331023617233

۴- AbraK

شاید قرار گرفتن یک نرم افزار اجتماعی ایرانی در این میان،کار نا معقولی بنظر برسد اما اگر قابلیت ها،خصوصیات و کاربردهای برنامه ابرک را درنظر بگیریم درواقع میتوان به حضور آن در میان ۵ شبکه اجتماعی برتر رای داد.

این اپلیکیشن درواقع قابلیت سه برنامه تلگرام ، اینستاگرام و تایم لاین نرم افزار لاین را در خود دارد.یعنی شما میتوانید هم به صورت یک پیام رسان رایگان از آن استفاده کنید یا میتوانید پست هایی را ارسال کنید تا هوادارنتان لایک کنند و درباره آن کامنت بدهند.وجود ۱۰۰هزار کاربر گواه بر آن است.

در این ابزار شما قابلیت اشتراک گذاری عکس ها ، نوشته ها و فیلم را دارا می باشید و یک صفحه در این نرم افزار با نام کاربری شما ایجاد می شود که دوستان شما با رفتن به این صفحه قادر به دسترسی به مطالب اشتراک گذاری شما خواهند بود ، قابلیت چت با دوستان خودتان را دارید و می توانید با افراد مختلف که نرم افزار را نصب دارند در ارتباط باشید.

شاید از دیگر مواردی که باعث محبوبیت یک پیام رسان میشود،وجود استیکر های بامزه و متنوع است.این مهم در برنامه اجتماعی/پیامرسان ابرک رعایت شده است.

line-thumb

۳- Line

Line به تنهایی بیشتر از فقط یک شبکه اجتماعی ـست که توصیف کاربردهای آن به تنهایی نیازمند یک مقاله کامل و جامع است اما اگر بخواهیم خلاصه وار آنرا برایتان توصیف کنیم لاین را میتوان یک پیام رسان رایگان با قابلیت تماس تلفنی و ویدئویی مجانی در نظر گرفت که قابلیت ایجاد گروه های بزرگ و پیج های رسمی را داراست و میتوان برای اددلیست ها پست هایی نظیر متن،عکس،فیلم و… به اشتراک گذاشت که قابلیت Share کردن را نیز دارد.محبوبیت این برنامه کره ای به قدری در ایران بالا رفت که ما شاهد برگذاری مسابقات و جشنواره های پر هزینه ای از طرف شرکت لاین بودیم.

شاید بتوان یکی از دلایل محبوبیت بیش از حد این برنامه وجود استیکرهای متعدد و اختصاصی بسیار زیبا و متنوع دانست که برخی نیز متحرک بودند.

البته این ماه های اخیر به دلیل روی کار آمدن برنامه تلگرام،و محبوب شدن برنامه اینستاگرام،Lineبا از دست دادن کاربران رو به افول رفت اما همچنان نیز یکی از پراستفاده ترین APp های ایران میباشد.

How-to-download-Instagram-Photos-Image-Rubah

۲- Instagram

Kevin Systrom و Mike Krieger (خالقان اینستاگرام) دو جوان خلاق و پر انرژی نخستین بار استارت آغاز Instagram را در سال ۲۰۱۱ زدند که در آن زمان تا کنون توانسته به خیل عظیمی از نیاز های کاربران پاسخ بدهد.

اینستاگرام یک شبکه اجتماعی به اشتراک گذاری تصاویر و ویدئوهای عمدتا سلفی ـست که بعد از موفقیت میان مردم مدت ها پیش توسط شرکت FaceBook خریداری شده و هم اکنون در بهترین ورژن های خود به سر میبرد و در حال حاضر بیش از ۳۰۰ میلیون کاربر دارد.

در اینستاگرام پیش از ارسال عکس میتوانید در آن ویرایش هایی اعمال کنید که باعث شود زیبایی بیشتر به تصویرتان افزوده شود.قابلیت تگ کردن دوستان بر روی عکس و اضافه کردن لوکیشن به تکامل بیشتر این نرم افزار کمک به سزایی کرده است.

درحال حاضر میتوان اینستاگرام را به نوعی پیشتازه شبکه های اجتماعی در جهان دانست که توانسته با قابلیت های بینظیر خود توجه تمام سلیقه ها و اقشار را به خود جلب کند.

1451010370-9042

۱- Telegram

اگر بخواهیم افول Facebook در ایران را نادیده بگیرم باید بگوییم که Telegram با دارا بودن بیش از ۲۰ میلیون کاربر ایرانی،محبوب ترین پیام رسان در کشور میباشد و این یعنی به ازای هر ۴ نفر یک ایرانی عضو Telegram میباشد.

تلگرام نخستین بار در سال ۲۰۱۳ توسط برادران Durov به نام های Nikolai و Pavel که اصلیتی روسیه ای داشتند منتشر شد.

شعار شرکت تلگرام،سرعت و امنیت بسیار بالا در ارسال پیام های شماست.در ابتدای عرضه تنها کاربرد کلیدی Telegram ارسال پیام با سرعت و امینت بالا،و ساخت گروه جهت ارتباط با دیگر افراد بود.اما پس از موفقیت در جلب نظر مردم،طی آپدیت هایی شاهد قابلیت هایی نوین چون ربات،کانال،سوپرگروه با قابلیت پاک کردن چت ها و عضوگیری چند هزار اعضا،ساخت استیکر و… بودیم

 

به طور کلی محبوبیت شبکه های اجتماعی روز به روز در حال افزایش است و تعداد آن نیز رو به رشد است.

مطمئنا شبکه های اجتماعی بسیاری برای حضور در این لیست وجود داشتند اما خب ما به محبوبترین و بهترین های آن بسنده میکنیم.

حضور هنرمندان بزرگ و برجسته و ساخت پیج های اختصاصی مزید بر علت است که هر کاربر دنیای مجازی نیازمند عضویت در حداقل یکی از این شبکه های اجتماعی ـست.

 

در زیر نیز دسته ای دیگر از این برنامه ها را خدمتتان عارض میشوم.

Viber – Whats App – FaceBook – Snap Chat – NimBuzz – Beetalk – Wechat -Vimo – Yahoo messenger

که خیلی از آنها توسط تعیین مصادیق فیلترینگ از دسترس کابران ایرانی خارج شده است و برخی دیگر نیز به دلیل نداشتن ایده و امنیت توسط کاربران کنار گذاشته شدند.

هرچند،شبکه های اجتماعی در کنار نکات مثبت داری موارد منفی،مانند وجد افراد سودجو و بد نیت، اعتیاد به دنیای مجازی و مشکلات روحی نیز میشود چه بسا که در استفاده از آن افراط و تفریط نشود و همه از یک دور همی مجازی لذت ببرند.

ممنون از این که وقت گذاشتید تا این مطلب کوتاه را بخوانید.

 

شما کاربر کدام یک از شبکه های اجتماعی بالا هستید؟

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.