اروپا:گوگل از نفوذ خود در اندروید سواستفاده میکند - تکفارس  - صفحه 2
اروپا:گوگل از نفوذ خود در اندروید سواستفاده میکند - تکفارس  - صفحه 2

اروپا:گوگل از نفوذ خود در اندروید سواستفاده میکند

علی سیف الهی
۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ - 09:12
اروپا:گوگل از نفوذ خود در اندروید سواستفاده میکند - تکفارس  - صفحه 2

گوگل به خاطر اندروید،در اوپا لحظات سختی را سپری می کند! دیروز بود که کمیسر عالی شورای رقابت اتحادیه ی اروپا مطلبی را بیان کرد مبنی بر این که او در حال متهم ساختن موتور جستجو و نرم افزار موبایل به خاطر شیوه های تجاری ناخوشایند برای مجبور ساختن سازندگان موبایل به نصب اجباری برنامه های گوگل در ازای دریافت دسترسی به Play Store است. همچنین اتحادیه ی اروپا اعلام کرده است که گوگل از سازندگان می خواهد که سرویس جستجو ی خود و مرورگر کروم را از پیش نصب کنند که انجام این کار سازندگان را از فروش دستگاه های با ورژن های متنوع و رقابتی اندروید بر اساس کد متن باز، جلوگیری کرده و مشوق های مالی را انحصارا به آنهایی می دهد که Google Search را از پیش نصب کنند.

این اتهامات در جریان یک کنفرانس خبری اعلام شدند، که قبل از این هم یک سال تحقیقات و تجسسات قانونی در گوگل و تسلط بر اندرویدش انجام گرفته بود
خانم Margrethe Vestage ،رئیس دیده بانی آنتی تراست اتحادیه ی اروپا یا همان کمیسیون اروپا در بیانیه ی اعتراضی که به گوگل ارسال شده گفته است که : “ما معتقدیم که رفتار گوگل،مصرف کننده گان را از انتخاب های گسترده ی برنامه ها و سرویس ها محروم ساخته و توسط عوامل دیگر بر سر راه نوآوری ایستاده است، و این نقض قوانین آنتی تراست اتحادیه ی اروپا است.
گوگل دوازده هفته فرصت دارد تا به این اتهامات پاسخ دهد.Margrethe Vestager

این اتهامات میتواند پیامد های منفی قابل توجهی برای تحارب موبایل های گوگل در اتحادیه ی اروپا داشته باشد و گوگل را مجبور کند تا به سازندگان موبایل اجازه دهد تا در برنامه های از پیش نصب شده در موبایل های اندرویدی دخالت کنند.گوشی هایی که برپایه نرم افزار اندروید گوگل کار می کنند، از همان ابتدا دارای سرویس های گوگل مانند مرورگر،جستجو و نقشه هستند. در این باره اتحاده ی اروپا نگرانی اش را درباره ی این موضوع که گوگل به سازندگان موبایل دسترسی Play Store نخواهد داد مگر اینکه سرویس های گوگل را نصب کنند،ابراز داشته است.

اتحادیه ی اروپا اعلام کرده این یک مشکل بزرگ است،چون هشتاد درصد گوشی هایی که در این اتحادیه استفاده می شوند اندرویدی هستند. بر اساس نظر اتحادیه ی اروپا،این تسلط بر بازار و شیوه های لایسنس کردن گوگل،توانایی رقبا برای رقابت را محدود می کند.خانم Vestager در کنفرانس دیروز خود اعلام کردند،یکی از وظایف من این است که مطمئن شوم مصرف کنندگان از طیف وسیعی از پلت فرم ها،سرویس ها و محصولات لذت می برند.

گوگل در پاسخ به این اتهامات دیروز در یک بلاگ مطلبی مبنی بر “مدل های باز اندروید از نوآوری” را منتشر ساخت.

در این پست،مشاور عمومی گوگل،آقای Kent Walker گفته است که اندروید کمک شایانی به پرورش یک اکوسیستم مهم و پایدار بر پایه ی برنامه های منبع باز کرده است و ما در حال مذاکره با کمیسیون اروپایی هستیم تا نشان دهیم که اندروید برای رقابت و مصرف کنندگان عالی است.

این اولین مسئله ی آنتی تراستی نیست که گوگل در اروپا با آن روبرو شده است.باید منتظر ماند و دید که این نزاع به کجا ختم می شود؟!

منبع: Cnet

انتهای پیام/.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید