گوشی Xiaomi Mi5 امتیاز ۱۷۹,۵۶۶ را در AnTuTu کسب کرد - تکفارس 
گوشی Xiaomi Mi5 امتیاز ۱۷۹,۵۶۶ را در AnTuTu کسب کرد - تکفارس 

گوشی Xiaomi Mi5 امتیاز ۱۷۹,۵۶۶ را در AnTuTu کسب کرد

رضا دیزجی
۲۹ اسفند ۱۳۹۴ - 23:58
گوشی Xiaomi Mi5 امتیاز ۱۷۹,۵۶۶ را در AnTuTu کسب کرد - تکفارس 

با اینکه Xiaomi هنوز در آمریکا فروشگاه رسمی راه‌اندازی نکرده است، تعداد زیادی از خریداران احتمالی در آمریکا عاشق به دست آوردن فرصتی برای در دست گرفتن به روزترین پرچمدار این شرکت, Xiaomi Mi 5 هستند. این گوشی که صفحه نمایش ۵.۱۹ اینچی با رزولیشن ۱۰۸۰×۱۹۲۰ دارد، ۱۹ ماه در دست توسعه بوده و روی آن کار شده است. در داخل این گوشی چیپ Snapdragon 820 با چهار هسته‌ی ۲.۱۵ گیگاهرتزی و پردازنده‌ی گرافیکی Adreno 530 تپندگی می‌کند. در ادامه با تکفرس همراه باشید.

۴GB رم و ۱۲۸GB حافظه‌ی داخلی نیز در گوشی تعبیه شده‌اند. در دوربین عقب ۱۶ مگاپیکسلی این گوشی سنسور Sony IMX298 به کار رفته است که از تکنولوژی PDAF برای فوکوس سریع استفاده می‌کند. دوربین رو به جلو ۴ مگاپیکسلی برای عکس‌های سلفی و چت تصویری در نظر گرفته شده است. باتری ۳۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی گوشی را روشن نگه می‌دارد و خیلی سریع هم شارژ می‌شود. همچنین گوشی Mi 5 در قسمت جلویی خود حسگر اثر انگشتی در دکمه‌ی هوم دارد. تنها رنگ موجود برای این گوشی سیاه است، NFC و VoLTE را پشتیبانی می‌کند، و بدنه‌اش سرامیکی است. مهم‌تر از همه این که Xiaomi Mi5 موفق شده در نرم‌افزار تست قدرت AnTuTu امتیاز ۱۷۹,۵۶۶ را بدست آورد.

Xiaomi قابلیت Reading Mode را که مشابه Night Shift اپل است به این دستگاه افزوده است و نور آبی را از صفحه نمایش جدا می‌کند تا خستگی چشم کاهش یابد. همچنین امکان Night Display رابط کاربری این گوشی تماشای صفحه نمایش را در هنگام غروب برای کاربران کار آسان‌تری می‌کند.

احتمال این که خریداران گوشی هوشمند در آمریکا اگر Xiaomi Mi 5 در این کشور عرضه شود عاشق آن شوند، بسیار زیاد است. اما این اتفاق قرار نیست امسال بیفتد. ژوئن سال قبل مدیرعامل Xiaomi و کارمند سابق گوگل، آقای Hugo Barra توضیح داد که چرا Xiaomi هنوز تصمیمی برای عرضه‌ی پرچمدارش در آمریکا ندارد. به گفته‌ی Barra بیشتر خریداران در آمریکا گوشی‌هایشان را از اوپراتورهای آمریکایی می‌خرند، و Xiaomi محصولات خود را به قیمت کامل و فقط به صورت آنلاک می‌فروشد.

همچنین مدیرعامل این شرکت اظهار داشت که زمان زیادی لازم است تا دپارتمان خدمات مشتریان مناسبی در آمریکا بتوان احداث کرد. در پایان او به این نکته که خریداران آمریکایی گوشی هوشمند احتمالا علاقه‌ی کمی به خرید با قیمت کم (احتمالا آن‌ها خیلی به سخت‌افزار اهمیت می‌دهند) خواهند داشت. در حالی که این ادعا ممکن است درست باشد، گوشی Mi5 به حدی از لحاظ سخت‌افزاری قدرتمند است که یک قیمت پایین نمی‌تواند تنها چیزی باشد که این گوشی در آمریکا به دنبال آن باشد.

Xiaomi-Mi-5.jpg

Xiaomi-Mi-5-scores-179566-on-AnTuTu.jpg Xiaomi-Mi-5-scores-179566-on-AnTuTu-1.jpg Xiaomi-Mi-5-scores-179566-on-AnTuTu-2.jpg Xiaomi-Mi-5-nearly-hits-180000-on-AnTuTu.jpg How-the-Mi-5-stacks-up-on-Geekbench-3-with-single-core-on-top-and-multi-core-on-bottom.jpg Xiaomi-Mi-5-scores-179566-on-AnTuTu-3.jpg Xiaomi-Mi-5-scores-179566-on-AnTuTu-4.jpg

 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.