گوگل با جابه‌جایی پایین صفحه مشابه iOS در برنامه‌های اندروید یک برگ از دفتر اختراعات اپل برای خود برداشت - تکفارس 
گوگل با جابه‌جایی پایین صفحه مشابه iOS در برنامه‌های اندروید یک برگ از دفتر اختراعات اپل برای خود برداشت - تکفارس 

گوگل با جابه‌جایی پایین صفحه مشابه iOS در برنامه‌های اندروید یک برگ از دفتر اختراعات اپل برای خود برداشت

رضا دیزجی
۲۶ اسفند ۱۳۹۴ - 23:15
گوگل با جابه‌جایی پایین صفحه مشابه iOS در برنامه‌های اندروید یک برگ از دفتر اختراعات اپل برای خود برداشت - تکفارس 

گوگل یک سری جدید از آموزش‌های طراحی جدید منتشر کرد که می‌تواند برنامه‌های مشهور اندرویدی را به شکلی در آورد که ظاهر آن‌ها شبیه برنامه‌های iOS شود. آموزش‌های جدید طراحی رابط کاربری اندروید گوگل از این پس می‌خواهند برنامه‌نویس هر جا که مناسب باشد از پایین صفحه برای نمایش گزینه‌هایی استفاده کند که به کاربر اجازه می‌دهند در قسمت‌های مختلف برنامه جابه‌جا شود. اگر این به نظر شما آشناست، دلیل آن تعداد بسیار بسیار زیاد نرم‌افزارهای iOS است که چنین عمل می‌کنند. در ادامه با تکفاری همراه باشید.

این نوار پایین صفحه که bottom navigation bar نام گرفته است، قسمت پایین صفحه در نرم‌افزار است که سه تا پنچ مقصد از خود نرم‌افزار را نشان می‌دهد. گوگل می‌گوید هر نرم‌افزاری که کمتر از سه گزینه داشته باشد باید به جای این از صفحات یا tab استفاده کند، در حالی که آن‌هایی که بیشتر از پنج گزینه دارند باید به منوی همبرگر بسنده کنند که در غیر این صورت توسط این تغییر در ایده‌های طراحی جدید گوگل به دست فراموشی سپرده می‌شدند.

در حالی که امکان این که با این کار نرم‌افزار‌ها در اندروید بسیار شبیه نسخه‌ی iOS شوند، گوگل با افزودن امکان این که گزینه‌ها در نوار جابه‌جایی پایین صفحه برای نمایش دادن گزینه‌های موجود تغییر اندازه دهند، چیز‌های مخصوص خود را نیز اضافه کرده است. هر یک این گزینه‌ها قادر خواهند بود برای جلب توجه کاربر و نشان دادن فعال شدن یک گزینه‌ی خاص دیگر گزینه‌ها را از سر راه بردارند.

تا به حال، گزینه‌ی منوی همبرگر در اندروید نماها و گزینه‌های نرم‌افزارهای بسیاری را در خود جای داده است، و در حالی که هنوز هم قرار نیست کاملا از رده خارج شود، این اقدام برای نمایان کردن دکمه‌های جابه‌جایی در پایین صفحه‌ی نرم‌افزارها قطعا استفاده از هر دو دستگاه اندرویدی و اپلی را به تجربه‌ی مشابه‌تر و آسان‌تری برای افرادی که از هر دو استفاده می‌کنند، تبدیل خواهد کرد.

نوار جابه‌جایی پایین با سه گزینه همه‌ی آیکون‌ها و عنوان‌ها را نشان می‌دهد در حالی که نوار جابه‌جایی پایین با بیشتر از ۳ گزینه فقط عنوان گزینه‌ی فعال را نشان می‌دهد.

bottom-navigation-Android

و این شکل و شمایلی است که iOS همیشه آن را داشته است:

iOS-app-nav-bar

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید